Cluster Manager

Cluster Manager

Arbetsbeskrivning

Som Cluster Manager är du ansiktet utåt för klustrets programformat. Du ansvarar för att kartlägga, kontakta och hålla ihop dialogen med Founding Partners/Projects samt att programmet uppfyller sitt löfte till partners och övriga intressenter. Din roll är konkret att projektleda och planera utförandet för klutrests programformat.
Utöver att facilitera möten och workshops, kommer du också att ha en central roll i att tillsammans skapa och planera aktuella aktiviteter samt evenemang även kopplat till Communityn.
Vi tror att innovation samt framgång kommer genom att vi arbetar prestigelöst och tight tillsammans. Därför strävar vi alltid efter att bygga långsiktiga samarbeten där olika parter bidrar med sin expertis. Du gillar att vara spindeln i nätet, både med oss som ägare med även våra kunder och samarbetspartners så som offentlig sektor, akademi, små och stora företag etc. Nya partners kommer att ansluta längs resan och din uppgift är att hela tiden driva visionen framåt i takt med att den utvecklas.
Är det här du?
Du är en målmedveten teamspelare som drivs av att arbeta med andra samtidigt som du inte har några bekymmer med att, när det krävs, ”ta rummet”. Projektledning ligger i ditt DNA och du är skicklig på att driva vidare idéer, allra helst de som andra kanske upplever som omöjliga.
Du är modig, handlingskraftig och kan med självsäkerhet fatta beslut om vilken väg vi tar framåt under vår tillväxtresa. Du är skicklig på att koppla ihop viktiga och relevanta aktörer med varandra och är således en stark bidragande kraft i att skapa samverkan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Planera & driva igenom klustrets programformat tillsammans med relevanta aktörer
Kartlägga och kontakta intressenter samt aktörer till klustrets programformat
Hålla ihop dialogen med Founding Partners/Projects
Projektleda och planera utförandet i klustrets programformat
Samarbeta med supportfunktioner samt externa partner vid olika aktiviteter och evenemang
Utvärdera och arbeta fram förbättringsförslag efter genomförda aktiviteter för att leverera hög standard i programmet
Leda samverkansprocesser till exempel workshops för intressenter
Stärka affärsområdet genom att även sälja in klustrets erbjudande genom processer och event
Budget och framtagande av beslutsunderlag till VD, styrgrupp och styrelse
Ta fram verktyg/förslag för att lyckas med den digitala plattformen

Kvalifikationer
Minst 7 års erfarenhet av liknande roll exempelvis som, innovation lead, innovation manager eller project manager
Gedigen erfarenhet av projektledning och att driva projektteam
Erfarenhet av att självständigt leda samverkansprocesser och workshop
Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
Du har körkort

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med sex månaders provanställning, med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Har du vidare frågor om tjänsten kan du kontakta vår Head of People & Culture, Linnéa Rizvanovic på Next Step som ansvarar för rekryteringsprocessen, genom att skicka ett mejl till linnea.rizvanovic@nextstep.se
Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Next Step Group Utveckling AB Hovås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Postadress

Björklundabacken 10 1TR
Hovås, 43657

Liknande jobb


19 december 2024

19 december 2024