OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
MARKNADSANSVARIG – CLUSTERA SVERIGE
Clustera är en del av APM Group som startades 1994 i Australien. Koncernen har över 8000 medarbetare med verksamhet i 11 länder på mer än 800 platser runt om i världen. Koncernen levererar tjänster inom arbetsmarknad och har stort fokus på att matcha arbetssökande med arbetsgivare. Koncernen hjälper idag över en miljon människor per år till ett bättre liv.
Vad innebär det att vara en del av Clusteras team?
Clustera är ett etablerat bolag där det är högt i tak och där kreativiteten och nytänkandet välkomnas. Vi ingår i en global koncern med lång erfarenhet från internationella matchnings tjänster. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. Vi söker ständigt efter nya duktiga medarbetare som delar våra värderingar och kan komplettera vår organisation.
På Clustera tror vi på människors förmågor och brinner för att stödja och lyfta människor. I arbetet möter vi människor där mötet med oss ska ha resulterat till motivation och inspiration till nya möjligheter för våra kunder och samarbetspartners men även för oss själva och samhället.
Heltidstjänst mellan 8:00 och 17:00, vissa undantag kan förekomma beroende på planering / behov.
ÄNDAMÅL
Kundservice / Callcenter tillhandahåller supporttjänster till våra kunder inom programmet. Vår kundservice personal ska leverera en enastående nivå av service till Clusteras deltagare, kunder och övriga intressenter, främst via telefon, e-post och chatt.
ANSVAR
• Se till att samtliga kunder och intressenter får hjälp och information kring olika ärenden och frågor. Uppföljning av olika ärenden och frågor som berör våra kunder. Vägledning och hänvisning till rätt person eller plats inom organisationen.
• Tillhandahålla högkvalitativa och engagerande samtal med deltagare och kunder. Delaktig och engagerad inom olika marknadsföringsprojekt där kundservice blir en viktig del i kampanjen.
• Att uppnå nödvändiga prestationsförväntningar enligt vår ambition.
Uppgifter inkluderar:
• Ring utgående samtal till deltagarna för att engagera dem i Clustera Sveriges olika tjänster och service.
• Registrera relevant information, avlasta våra handledare med tex. bokningar, uppföljningssamtal etc.
• Assistera vid olika uppföljnings åtgärder via telefon, e-mail, sms eller brev som bestäms av operativa processer och avtalsmål.
• Att ringa påminnelsesamtal till kunder för att främja deras deltagande i våra program
• Att ringa till deltagare som tex. missat sessioner, aktiviteter eller möten
• Arbeta kvalitetsutvecklande för att främja en positiv bild av Clustera Sveriges verksamhet och dess service.
• Ta emot inkommande samtal och e-postmeddelanden från kunder som behöver support / vägledning och ge omedelbart svar på frågor och förfrågningar
• Att följa upp proceduren när ett problem flaggas eller rapporteras av en kund etc.
• Stödja andra divisioner inom verksamheten och vara tillgänglig och flexa mellan olika arbetsuppgifter
• Stötta med administriva uppgifter
KOMPETENS OCH KVALIFIKATIONER
• Erfarenhet inom kundtjänstmiljö eller betydande erfarenhet av att arbeta med människor
• Utmärkt allsidig kommunikationsförmåga
• God förmåga att skapa goda och effektiva relationer
• Passionerad med övertygelseförmåga där du kan uppmuntra deltagare i olika situationer
• Positiv inställning till Clusteras mål att minska arbetslösheten och bidra till bättre liv för våra kunder
• Praktisk problemlösningsförmåga
• Bra på att påverka och övertyga
• Målfokuserad
• Lösningsfokuserad
Önskvärt:
• Arbetslivserfarenhet inom kundservice och callcenter
• Tidigare erfarenhet av att arbeta mot mål
KUNSKAP/ERFARENHET
• Goda kunskaper Microsoft Office – word, excel, outlook
Språk
Krav
• Svenska
Meriterande
• Engelska
• Arabiska
• Armeniska