OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CM Hammar är ett världsledande företag inom sin nisch av livräddande produkter till sjöss.
Företaget utvecklar, producerar och säljer frigöringssystem för livräddningsflottar och uppblåsningsmekanismer till flytvästar. Försäljningen sker via OEM samt distributörer i över 70 länder under visionen "Better solutions for Safety At Sea". Företaget bildades 1856 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Göteborg. Idag arbetar 45 personer i företaget och verksamheten omsätter ca 90 miljoner kronor. CM Hammar ägs av Ernströmgruppen AB som är ett industriellt konglomerat som förvärvar och utvecklar nordiska företag inom handel och industri. Ernströmgruppen består idag av drygt 30 nordiska bolag och omsätter ca 2,5 miljarder kronor.
Beskrivning
Är du en person som är nyfiken på att utforska den globala marknaden och utveckla samarbeten med våra befintliga och nya kunder? Vill du stötta vår verksamhet genom att förse våra kunder med marknadens bästa lösningar för ökad sjösäkerhet? Vi kan nu erbjuda en spännande tjänst som säljadministratör hos oss.
CM Hammar går en spännande framtid till mötes där våra ledord säkerhet och kvalité blir allt viktigare på en global marknad. Verksamheten genomsyras av korta beslutsvägar och för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas och vara med och påverka.
Arbetsuppgifter
Som vikarierande säljadministratör rör du dig i en spännande miljö med en stimulerande tjänst. Support, orderhantering och försäljning vävs samman på den globala marknaden och du befinner dig i mittpunkten och koordinerar.
Ditt jobb omfattas till stor del av kundvård då vi är måna om att behålla och vidareutveckla relationerna till våra befintliga kunder, viket främst sker genom email och telefon.
Förutom det dagliga arbetet med orderhantering och offerter skall du även kunna vara behjälplig med följande;
- Kunduppföljning
- Koordinera och förbereda mässor och kundaktiviteter
- Administrera företagets webkatalog
- Underhålla bolagets CRM system
- Reskontrahantering
Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen bör du ha ett stort serviceengagemang och relevant bakgrund. Din erfarenhet har du fått genom lämplig eftergymnasial utbildning och/eller några års yrkeserfarenhet inom relevant område, såsom till exempel administratör eller koordinator.
En viktig del i denna internationella roll är engelskan och du behöver vara duktig på att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du är bekväm med service och kommunicerar obehindrat med såväl interna som externa kontakter, såsom medarbetare och kunder.
Vi ser gärna att du är en person som är både noggrann och strukturerad. God datorkunskap och mycket god administrativ vana är ett krav.
Placering och information
Du är placerad på vårt kontor i Göteborg. Vikariatet sträcker sig i ca 18 månader, med start maj/juni.
Om du tycker att detta låter intressant och vill vara en del av ett världsledande företag inom sin nisch där du har möjlighet att vara med och påverka och utvecklas, tveka inte att skicka in en ansökan snarast då intervjuer sker löpande.
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryterare Nina Levin och du ansöker genom att ladda upp ditt CV och personliga brev i Varbi. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mattias Malmgren via e-mail: mattias.m@cmhammar.com
Välkommen med din ansökan redan idag!