CMO till Rawfoodshop

CMO till Rawfoodshop

Arbetsbeskrivning

Till framgångsrika och nytänkande Rawfoodshop som arbetar för framtidens mat söker vi en passionerad och digital CMO. Har du en bakgrund inom e-handeln med erfarenhet av internationell expansion? Lockas du av att komma in i ett spännande tillväxtskede och brinner för att driva brand awareness? Då är detta helt rätt roll för dig!

Om Rawfoodshop
https://www.rawfoodshop.se/stores.html)

Rawfoodshop erbjuder ett brett sortiment av ekologiska råvaror och kosttillskott inom rawfood, glutenfritt och ayurveda. Sedan starten i Malmö för över tio år sedan producerar Rawfoodshop sina produkter i egen regi där hållbarhet, innovation och det naturliga står i fokus. Ekologiska råvaror från naturens skafferi - för bättre hälsa & miljö. Läs mer om Rawfoodshop här! (https://www.rawfoodshop.se/about.html)

Om tjänsten
I rollen som CMO kommer du in i en nyinrättad nyckelposition där du kommer ha ansvar för resultatdrivande och varumärkesbyggande aktiviteter. Ett extra stort fokus i din roll kommer att vara på att ta Rawfoodshop ut på den internationella marknaden och vara högst delaktig i att driva denna expansion. Vidare ansvarar du för utveckling av kort- och långsiktiga strategier samt säkerställer att aktiviteter genomförs med framgångsrikt resultat baserat på data och analys. Du leder ett engagerat team som arbetar med bl.a. SoMe, content, grafisk design och kampanjer samt arbetar för kontinuerlig utveckling av teamet. Du rapporterar till CEO och arbetar krossfunktionellt inom organisationen för att ständigt utveckla processer och strukturer inom marknad. Du kommer i rollen även ansvara och arbeta med;

- Implementera förbättringsåtgärder för användarupplevelse och kundresa
- Ansvar över bolagets marknadsbudget och strategisk marknadsplanering
- Förhandling, kravställning och utveckling mot extern byrå och partners
- Leda och driva utveckling av marknadsteamet
- Säkerställer brand awareness på befintliga och nya marknader
- Arbeta strategiskt med go-to-market och operativ marknadsexpansion
- Ta fram, implementera och följa upp KPI:er
- Rapportering och uppföljning till CEO


Din bakgrund
För att lyckas i rollen som CMO ser vi att du har tidigare erfarenhet av roller inom digital marknadsföring, gärna med e-handelsbakgrund (B2C) samt att du har erfarenhet av internationell expansion. Du är en kreativ och affärsorienterad person med ett självklart resultatfokus. Vi ser att du är en driven analytiker och engagerad ledare med gott track record av att framgångsrikt bygga och leda team. Som person trivs du i balansgången mellan detalj- och helhetsperspektiv och älskar att bryta ny mark, följa den digitala utvecklingen och testa nya metoder. Vi ser gärna att du uppfyller även nedan kvalifikationer;

- Mycket god erfarenhet av digital marknadsföring/e-handel
- Bevisat track record inom varumärke, digital kampanj, social, och performance
- God erfarenhet av marknadsplatser så som Amazon m.fl
- God erfarenhet av att arbeta med budget och mot trafik- och försäljningsmål
- God förståelse för Marketing Automation och CRM
- God vana av ROI, ROAS, CoS, CLV och CR och olika analysverktyg
- Erfarenhet av go-to-market och tillväxtresor ses som starkt meriterande


Rawfoodshop erbjuder
Du ansluter till ett framgångsrikt och satsande bolag där du blir en viktig del av ett engagerat och drivet team av medarbetare där företagskulturen präglas av teamwork och högt i tak. Medarbetarna är Rawfoodshops viktigaste resurs och tillsammans värnar man om hög trivsel och arbetar för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat.

Placering & start
Tjänsten är placerad i Malmö och tillsättning sker enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Daniel Hilvardén på daniel(at)ecommercerecruit.se alternativt 072-6006421.

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024