OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rätt kompetens skapar de förutsättningar som behövs för att vi ska lyckas i våra uppdrag. I Signum Arbetsträning AB utgår vi från en möjliggörande humanistisk grundsyn. Alla människor har goda förmågor och med vårt stöd ska dessa bli tydliga för individen och de ska kunna använda dessa i ett arbete.
I Signums verksamhet är också förmågan att nå satta mål i uppdraget en central grundsten. Vi vet vilka resultat som förväntas i våra uppdrag och jobbar systematiskt för att nå dessa på ett resurseffektivt sätt. På Signum arbetar vi som ett team och möter utmaningar tillsammans.
Signum Arbetsträning AB är ett expansivt och lokalägt företag som har kontor i Kramfors, Sollefteå, Östersund och Strömsund.
Vi söker ytterligare en coachande handläggare till vårt kontor i Strömsund
Som handledare behöver du vara lösningsorienterad då du ansvarar för att det dagliga arbetet med deltagare, arbetsgivare och våra samarbetspartners flyter på. Du utgår från vårt kontor i Strömsund, men resor i tjänsten kan eventuellt förekomma.
Tjänstens innehåll:
genomföra individuella samtal och att kartlägga kompetenser och förmågor.
proaktivt planera sitt eget arbete samt aktiviteter för deltagare, exempelvis studiebesök och seminarier
stödja deltagare i deras individuella planerade aktiviteter
effektivt och korrekt dokumentera i våra system
upprätthålla och utveckla aktiva arbetsgivarrelationer
arbeta för att nå uppdragets mål utifrån uppdragets ramar
kunna jobba på distans med telefon, mail och webbmöten, exempelvis MS Teams.
Du ska ha kännedom om hur personuppgifter hanteras på ett integritetsskyddande sätt inom ramarna för Dataskyddsförordningen.
Generella kompetenskrav:
Körkort B
Du ska ha goda arbetsgivarrelationer i kontorets geografiska område och ska givetvis kunna nyttja ditt nätverk i arbetet
Du ska kunna kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift
Du ska ha goda kunskaper i engelska. (minst motsvarande Engelska A på gymnasienivå.)
Du ska ha mycket goda kunskaper i MS Office och ha lätt att lära dig nya system.
Specifika kompetenskrav:
Alternativ 1 är att du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng med tidigare system) och minst 2 års arbetslivserfarenhet (heltid). Utbildningen ska vara inom områdena arbetsliv, organisation, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut eller socionom.
Eller
Alternativ 2 är att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet på heltid och minst ett års eftergymnasiala heltidsstudier. Studierna ska vara med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenheten ska vara inom något av följande områden. Arbetsledning, Rekrytering, Omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, HR-arbete, Arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Social- och gruppsykologi eller Karriärvägledning.
Meriterande:
Andra språkkunskaper i kombination med god svenska är att meriterande, framförallt arabiska, somaliska, Tigrinja eller Dari.
Har du jobbat i Workbuster och/eller KA webbstöd så är det meriterande.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med en 6 månaders provanställning.
Rekrytering och tillsättning sker löpande och kan tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. Ansökan skickas därför omgående till info@signumab.se, dock senast 22 juni.
Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster så vi avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare sådana erbjudanden.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Eventuella frågor Örjan Bengtsson, Signum Arbetsträning AB
orjan@signumab.se eller 070-380 60 93