OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt affärsområde Leadership & Career Development inom Randstad Risesmart söker vi efter en affärsmässig erfaren coach, team - och ledarutvecklare som tillsammans med oss vill spela en central roll i att utveckla och stärka vårt affärsområde och närvaro på marknaden.
Affärsområdet Leadership & Career Development inom Randstad Risesmart arbetar med att skapa förutsättningar för människor och organisationer att utvecklas och nå sin fulla potential. Vi gör det genom att erbjuda tjänster inom individuell coachning och rådgivning för chefer och medarbetare, utveckling av ledningsgrupper, team, stöd vid förändringsledning, företagskultur, workshops, föreläsningar, medlingsstöd mm.
Vi vill ligga nära marknaden och värnar om ett nära partnerskap tillsammans med våra kunder och skräddarsyr våra lösningar utifrån våra kunders specifika behov. I våra upplägg utgår vi från såväl beprövad som ny modern forskning. Allt för att skapa ett betydande och långsiktigt värde för våra kunder som ett resultat av vårt samarbete.
ansvarsområden
I rollen kommer du ha ansvar för:
-
Individuell coaching och konsultativ rådgivning till chefer och medarbetare inom olika nivåer, branscher, roller och verksamheter.
-
Stöd vid medling/konflikthantering.
-
Planera, bygga och genomföra utvecklingsinsatser för ledningsgrupper och team, ledarskapsträning/utbildning.
-
Säkerställa att vi ligger i framkant genom att löpande utvärdera och utveckla koncept inom tjänsteområdet.
Vi drivs av att göra skillnad på riktigt för våra kunder eftersom vi vet att det vi gör bygger fler lönsamma och hållbara företag med välmående mer engagerade medarbetare! Därför är det viktigt att du drivs av att hjälpa våra kunder genom ett konsultativt förhållningssätt och att du vill hitta fler kunder och samarbetspartners som vi får möjlighet att hjälpa med deras utveckling.
Din roll innefattar även:
- Delande av kunskap och inspiration genom tex bloggar, webinar, nätverksträffar mm.
- Boka och genomföra kundbesök hos befintliga samt nya kunder.
- Eget kund-och budgetansvar.
varför ska du jobba hos oss?
Randstad Risesmart är ett företag där vi hjälps åt och värnar om goda, gynnsamma samarbeten vilket gör att du in din roll som coach, team - och ledarutvecklare kommer att arbeta nära Randstad Risesmarts övriga affärsområden inom outplacement, karriärcoaching, karriärrådgivning och inte minst vår säljorganisation. Hos oss har du också fantastiska möjligheter till goda samarbeten med hela Randstad lokalt som globalt.
Vår lokala och globala närhet, samarbetet med Randstad, gör oss även till en helhetspartner i hela medarbetarresan world wide.
vem är du och vad har du gjort innan?
- Du har dokumenterad erfarenhet av liknande roll med fokus på team- och ledarutveckling.
- Du har ett väl upparbetat nätverk.
- Egen ledarskapserfarenhet.
- Utbildad coach.
- Avslutad lämplig akademisk utbildning
vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som
- Har ett konsultativt förhållningssätt och drivs av affär och att skapa goda resultat och få nöjda kunder.
- Har en god självkännedom och är trygg i dig själv och att du har en stor portion mod. Detta eftersom du inte sällan kommer att stå på scen och möta människor i olika situationer och skeenden i livet.
- Generöst delar med dig av kunskap och idéer och är prestigelös, hjälpsam och månar om goda relationer och samarbeten.
- Är digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.
placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Vi arbetar i ett nära samarbete över hela Sverige så resor förekommer i tjänsten men du kommer att utgå från vårt Randstadkontor i Solna. Vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
Information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Är detta något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt men senast 2024-04-20.
Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till affärsområdeschef Leadership & Career Development, Katarina Kheddache via: katarina.kheddache@randstadrisesmart.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!