OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.
Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.
Nu söker vi coacher till vår nyinrättade enhet, Arbetsmarknadsenheten.
ARBETSUPPGIFTER
Som Coach hos oss på Arbetsmarknadsenheten kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter. I din roll kommer du att möta människor i olika åldrar med olika erfarenheter och bakgrund, där en del av arbetet består i att ta emot flyktingar.
Vi jobbar lösningsfokuserat med gemensam planering tillsammans med deltagaren.
Du som coach handleder, inspirerarar och motiverar personer som är arbetssökande eller sjukskrivna men vill vidare mot jobb eller studier.
Du ska vara bekväm med att hålla i gruppaktiviteter, som man utformar tillsammans med kollegor, individuella samtal och praktikplanering.
Mycket av arbetet involverar även samverkan med personal inom arbetsmarknadsenheten och med externa aktörer som arbetsförmedlingen, försäkringskassan, socialförvaltningen och sjukvården.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som coach ska du ha relevant, eftergymnasial utbildning för tjänsten eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
I utbildningen/arbetslivserfarenheten ska det ingå till exempel socialt arbete, hälsa, rehabilitering, socialpedagogik eller beteendevetenskap.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med arbetsmarknadsfrågor. Om du har stora kontaktytor med näringslivet är det en fördel. Att du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer, annan social problematik, nyanlända och personer med utomeuropeisk härkomst ser som en merit.
Vi önskar att du har kännedom inom motiverande samtal, ACT, IPS och metoden Supported Employment.
För att passa som medarbetare hos oss vill vi att du har stor respekt för varje människas olikheter och individuella behov. Att du har en tro att varje människa kan förändras med hjälp av rätt verktyg ser vi som en självklarhet. Du är initiativrik och nyfiken samtidigt som du är lugn och har en god förmåga att lyssna och samarbeta.
Vi ser att du är van vid att hantera och erfarenhet av dokumentation.
B-körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Vi kommer att ha anställningsintervjuer löpande under ansökningstiden.
Intervjuer sker 11/6 em, 13/6 em, 14/6 fm
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!