Coachande ledare till Accountor Karlskoga

Coachande ledare till Accountor Karlskoga

Arbetsbeskrivning

På Accountor vet vi att allt börjar med ett bra ledarskap! Från toppfräscha lokaler i centrala Karlskoga har du nu en fantastisk möjlighet att träda in i en spännande och utvecklande chefsroll, där det coachande ledarskapet står i centrum. Kontoret består utav 25 personer och du kommer ansvara för ett team om 8 redovisningskonsulter. Du kommer vid sidan om detta ansvara för ditt affärsområdes bemanningsplanering där du blir en mycket viktig frontspelare för Accountors framtid.


Främsta arbetsuppgifter i rollen som bemanningsplanering:Bemanningsplanering för ditt affärsområde
Samarbeta tillsammans med alla Team Managers för Accountor i Sverige
Säljorganisationens kontaktperson
Samlad helhetsbild över beläggning
Skapa process för smidig onboarding och förändring
Främsta arbetsuppgifter i rollen som Team manager:Motivera och leda
Coacha för bra kundvård
Budget, mål och uppföljning
Förändringsledning
Personalansvar



Vad erbjuder Accountor dig?
Vi ger dig förutsättningar att lyckas i både leverans och ledarskap! Ditt uppdrag blir att motivera, leda och coacha medarbetare att uppnå teamets gemensamma mål. I din roll har du har nära samarbete med affärsområdeschefen, med förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner som underlättar och borgar för kvalité och god leverans. Därutöver har vi återkommande sammankomster för Accountors ledare och självklart utbildar vi dig kontinuerligt i ledarskap som ger dig förutsättningar att lyckas som ledare. På Accountor har du möjlighet till en hybrid arbetsplats och förmånlig friskvård. Självklart har vi kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Vem är du?
För att trivas i den här rollen ser vi att du gärna har några års erfarenhet som ledare och gillar att coacha människor att växa i sina roller. Det är inget krav på bakgrund inom redovisning. Om du har erfarenhet av att jobba med många olika kunder, gärna från outsourcingverksamhet, är det positivt. Vi har inga specifika krav på utbildning och i slutändan väger personlighet tyngst.
Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt skifta fokus och välkomnar förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Du värderar en arbetsplats där inkludering, mångfald och vänlighet är en självklarhet och där vi stöttar varandra i utmaningar och lyfter varandra i framgång.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.
Ansökan
Känns detta som jobbet för dig? Så kul! Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Daniel Lundström, Rekryteringskoordinator, daniel.lundstrom@accountor.se Vi ser fram emot din ansökan!
Mer nyfiken?
Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss här

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskoga KARLSKOGA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2022
  • Ansök senast: 28 oktober 2022

Postadress

Anders Ersgatan 3
KARLSKOGA, 69133

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024