Coachande Teamledare för IT Support – Din chans att göra skillnad

Coachande Teamledare för IT Support – Din chans att göra skillnad

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Vi söker nu en driven Servicedeskagent/Teamledare till vår klient.

Tjänsten är en delad roll där du till största delen kommer att vara Teamledare för Servicedesk (70%) och resterande tid arbetar du som Servicedeskagent (30%). Du kommer att vara en nyckelperson som ansvarar för att leda och hantera den dagliga servicen samt säkerställa att våra kunders behov och mål uppfylls.

Arbetsuppgifter
Som Teamledare:

- Leda och koordinera Servicedeskarbetet för att säkerställa att de dagliga operativa behoven och målen uppfylls.
- Ansvara för eskaleringar, incidenthantering och problemhantering för att säkerställa snabba och korrekta lösningar.
- Säkerställa efterlevnad av SLA och kundnöjdhet.
- Driva operativa forum ut mot kund och medarbetare.
- Schemalägga och prioritera arbetsuppgifter för teamet.

Som Servicedeskagent:

- Ge användarstöd och hantera ärenden som rör vårdsystemen, IT eller telefoni, såsom felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar och behörighetshantering.
- Ha kundkontakt via telefon och hjälpa användare att lösa problem och hitta information.
- Dokumentera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och samarbeta med kollegor för att effektivt hantera alla ärenden.
- Arbeta med system som Active Directory, Azure AD, Teams, Microsoft Office 365 och Citrix.
- Bidra till att förbättra servicenivån genom att ge lösningsorienterat och snabbt stöd.

Kvalifikationer
- Stark kommunikatör med tidigare erfarenhet av teamledarrollen inom IT-support/Servicedesk.
- Erfarenhet av schemaläggning och hantering av operativa team.
- Kunskap och erfarenhet av Active Directory, Microsoft Windows 10, Azure AD, Microsoft Office 365, Teams, Citrix, och fjärrstyrning.
- En vana att arbeta med telefon som kommunikationsmedel.
- Flytande svenska i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i ärendehanteringssystem.

Börkrav:

- Tidigare erfarenhet av ITIL-ramverket.
- B-körkort.

Villkor
OBS, skicka in ditt cv på svenska

Tjänsten är placerad i Eskilstuna, och viss tjänsteresa kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Tjänsten är en anställning hos där du arbetar på uppdrag hos klient, uppdraget är tidsbegränsat men med möjlighet till förläggning. 

Vi söker en driven och kommunikativ ledare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och som har ett starkt engagemang för service och IT-stöd. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vårt teams framgångar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan.

Ansök idag!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q i Mälardalen AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2024
  • Ansök senast: 10 december 2024

Liknande jobb