Coach/Vägledare

Coach/Vägledare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Tillväxtavdelningen söker en medarbetare till Arbetsmarknadsenheten med ansvar för samordning av en arbetsmarknadskurs.

Arbetsuppgifter
I tjänstens huvudansvar ingår att planera, koordinera och leda den arbetsmarknadskurs som kommunen startar i april. Kursen sträcker sig över tio veckor och syftar till att stärka deltagarnas möjlighet till anställning. Förutom att fokusera på traditionella arbetsmarknadskompetenser betonar vi också egen hälsa, social förmåga och samhällskunskap. Som vägledare på arbetsmarknadsenheten kommer du att coacha och vägleda deltagare individuellt och i grupp. Tjänsten innebär även att skapa och upprätthålla kontakter inom övriga delar av kommunorganisationen samt med andra myndigheter. 

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot beteendevetenskap och/eller socialt arbete är ett krav. Du behöver ha minst två års erfarenhet från arbete med att stötta och coacha människor, gärna med inriktning sysselsättning och/eller studier. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbetsmarknadspolitiskt arbete och arbete inom politiskt styrda organisationer. Tjänsten kräver körkort för personbil (B-körkort).

Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Personliga egenskaper
Som medarbetare på Tillväxtavdelningen behöver du ha förmåga att arbeta både självständigt och i team. Arbetet förutsätter att du är drivande, organiserad och strukturerad. För att klara arbetet behöver du också ha god samarbetsförmåga samt en god kommunikativ förmåga. Att vara lyhörd, ödmjuk och att kunna be om hjälp är också egenskaper som vi efterfrågar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa egenskaper.

Vi erbjuder
I rollen som coach/vägledare på Arbetsmarknadsenheten ges du goda möjligheter att påverka inriktningen av kommunens arbetsmarknadsarbete. Möjlighet till visst distansarbete finns. Tjänsten är visstid med möjlighet till förlängning. Urval kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tillträde under april månad eller enligt överenskommelse.

 

Varmt välkommen med din ansökan! 

Kontaktinformation
Fredrik Åström, Biträdande tillväxtchef, (+46) 0687-164 02, fredrik.astrom@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Växeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
ÄNGESVÄGEN 2 -4

84531 Svenstavik

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


22 november 2024

Timvikarie

Timvikarie

22 november 2024

Behandlingsassistent/behandlingspedagog

Behandlingsassistent/behandlingspedagog

22 november 2024