OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej! Vet du vad? Vi ska öppna en helt ny shop i Linköping, närmare bestämt i Gränden Galleria och här kommer vi behöva en riktigt skön Coffee Shop Manager! Vi letar specifikt efter en person som ääälskar att stå i drift för att servera våra gäster och samtidigt en person som ääälskar personalansvar! Rollen som Coffee Shop Manager (CSM) är lite speciell då man i sitt chefsskap leder och fördelar arbetet bakom baren samtidigt som man själv levererar världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Det handlar alltså om att föregå med det bästa exemplet för att på så sätt få med sig sin personal och att coacha dem i hur de kan bli den bästa baristan, skiftledaren eller assistant manager. CSM har det yttersta ansvaret för coffee shopen: att den drivs med lönsamhet och att gästerna trivs och uppskattar servicen. Men en annan sak som är minst lika viktig är att man som CSM har arbetsmiljöansvaret för shopen vilket innebär att de anställda ska uppleva att de trivs och känner sig trygga på sin arbetsplats, att det är lätt att prata med sin chef, att de känner att de får rätt introduktion och vidareutveckling i sitt arbete. Det är CSMs ansvar att det är god stämning i personalgruppen men det är lika stort ansvar för CSM att klara av shopens budgetmål och att arbeta aktivt med kampanjer/tävlingar.
Espresso House i Gränden kommer att vara en relativt liten och mysig shop med en personalstyrka på ca 5 personer. Baristor och Skiftledare kommer att bli nyrekryterade hit vilket ställer krav på att CSM är duktig på att skapa gemenskap och en härlig gruppstruktur från grunden. Man skulle kunna säga att vi letar efter en person som älskar att jobba med service, budgetmål och personal på samma gång! Är du den vi söker? Skicka in en ansökan med CV på vår hemsida!
Tjänsten ska tillsättas 1 oktober 2020 med introduktion på ca 4 veckor i Linköping. Shopen ska slå upp dörrarna i slutet av oktober/början på november och då ska CSM, Skiftledare och Baristor vara ready to go!
Nedan följer en detaljerad beskrivning av tjänsten:
Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel. Den här shopen har stor potential för att växa och för att göra den resan behöver CSM vara bäst av alla på att ge världens bästa service även under stress. Man ska tycka att det är roligt och motiverande att se utvecklingen hos Baristor och Shiftledare då hela laget behöver arbeta åt samma håll.
Arbetsuppgifter:
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick.
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
Följa de kampanjer företaget föreskriver.
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Inventera lager/varor vid varje månadsskifte.
Personalansvar
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
Kompetensutveckla dina baristor.
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
Hålla i personalmöten
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
Ansvara för personalkostnader
Genomföra utvecklingssamtal med anställda
Sammanställa tidrapportering
Arbetsmiljöansvar
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen.
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.
Övrigt:
Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager.
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan.
Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Magnusson
Malin Borén
Espresso House
Elin Sandberg
Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren
Maria Anderberg
Anna Boberg