OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta som ansvarig för vårt koncept Boka & Hämta!
Bli en del av oss på Elgiganten där kunden och medarbetaren är vårt absoluta fokus och där ett bemötande som berör är drivkraften i allt vi gör. Vi erbjuder en härlig gemenskap, goda utvecklingsmöjligheter och ett högt tempo i en spännande bransch. Ett jobb hos oss kan bli starten för en karriär fylld av möjligheter!
Om rollen
Att arbeta på Elgiganten är både spännande och lärorikt. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
Som Collect Responsible är service ditt primära ansvarsområde under hela kundresan. Du kommer att fokusera på att leverera den bästa kundupplevelsen för våra kunders köp av produkter via Boka & Hämta. Collect Responsible ska säkerställa att butiken levererar enligt våra uppsatta mål, vilket innebär att du ska sträva efter att leverera den bästa kundnöjdheten.
Rollen är en viktig del av butikens försäljning och kundens upplevelse. Elgigantens grundläggande vision är att ge kunden den bästa kundupplevelsen och att göra det enkelt att handla på Elgiganten. Som Collect responsible är det viktigt att du alltid arbetar efter denna princip. Du kommer att rapportera till Avdelningsledare Operations men kommer även att ha löpande kontakt med Retail Aftersales Manager på BackOffice för vägledning.
Ansvarsområden:
Som Collect Responsible kommer du utgöra en viktig del i vår verksamhet då du kommer att ha många varierande och betydelsefulla arbetsuppgifter som bland annat ha hand om:
Boka & Hämta Drive-In
Boka & Hämta
Kundorder till butik
Kundorder från butik
Försäljning från närliggande butik.
Du kommer även ansvara för att på bästa sätta träna upp alla medarbetare som hanterar Boka & Hämta ordrar.
Om dig:
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker därför en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter. De som är lösningsorienterade, hjälpsamma och vill bidra till att ge den bästa kundservicen brukar trivas hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt.
I denna roll kommer du både att arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor i varuhuset mot gemensamt uppsatta mål. Vi ser därför gärna att du har lätt att samarbeta med andra samtidigt som det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ.
Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. När du börjar hos oss kommer du att erbjudas en gedigen introduktion som förser dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.
Elgiganten erbjuder:
Avtalsenlig lön och pension
Generöst bonusavtal
Förmåner inom friskvård och personalköp
Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
Goda karriärmöjligheter
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre. Vi önskar en jämn könsfördelning i våra arbetsgrupper och ser därför gärna fler sökande från kvinnor till den här tjänsten.
Ansökningar utvärderas löpande, hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av XXX på XXX@giganten.se
Observera att vi använder oss av ett antal personlighets- och färdighetstester i vår rekrytering.
Testerna skickar ut per mail i samband med din ansökan. Vänligen kolla även din skräppost.