OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster. Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Vi hjälper skuldsatta ut ur en svår situation. Vi hjälper företag att få betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra. Vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Tillsammans med oss blir du en viktig del av kretsloppet. Det ger en djupare mening till din insats. Som ett positivt tillägg till alla de karriärutvecklingsmöjligheter vår stora och varierande verksamhet erbjuder.
Vi söker nu Collection Administratorer som har ett starkt inkassering- och kundfokus. Du kommer att arbeta med våra bankfordringar och vi tror att du drivs du att vara nära affären, kunden och skapa resultat. Känner du igen dig? Då kanske det här är rollen för dig!
Om rollen
Dina dagliga arbetsuppgifter som Collection Administrator (CAD) består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för våra inkasso- och efterbevakningstjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Detta görs genom att proaktivt och med hög grad av rådgivning hantera:
* Inkommande telefoni från slutkund, kund, ombud, myndighet och andra interna avdelningar
* Utgående telefoni till slutkund, kund, ombud, myndighet och andra interna avdelningar
* Inkommande post och mail från slutkund, kund, ombud, myndighet och andra interna avdelningar
* Medverka vid exekutiva auktioner och återtag
* Säkerställa efterlevnad av avtal, rutinbeskrivning, manualer, mallar och befogenheter
* Kvalitetssäkring och vara aktiv i förbättringsarbetet
Om dig
Vi söker dig som har en god bankkompetens med inriktning mot kredithantering (med och utan säkerhet) samt vana att operativt arbeta med exekutiva auktioner och återtag av säkerhet. Du har även erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden och kunskap om hantering av bankfordringar. Swedsec licensiering är meriterande.
Du är en proaktiv och noggrann problemlösare. För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, där känsla för att generera resultat är centrala inslag. För att kunna fatta lönsamma beslut ser vi gärna att du har en god analytiskt förmåga. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Vi erbjuder
Intrum leder vägen mot en sund ekonomi. Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Vi hjälper skuldsatta ut ur en svår situation och vi hjälper företag få betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra, vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Din insats kommer att göra skillnad för många. Dessutom får du del av de karriärutvecklingsmöjligheter vår stora och varierande verksamhet erbjuder.
Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt med att kunna erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner bl.a. ett generöst friskvårdsbidrag. Vi har frihet under ansvar och leverans är det som räknas. Vi har respekt för livspusslet och uppmuntrar en flexibel arbetssituation.
Om tjänsten
Tjänsten som Collection Administrator är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort för tjänsten är antingen i Göteborg eller Sickla. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Anna-Karin Gustafsson, e-post anna- eller på tfn 0702-590163. Alternativ Nina Almqvist, e-post eller på tfn 0708-9894232.
Urval och Intervjuer sker löpande så sök redan idag men senast den 4:e oktober 2021.
Kontaktpersoner på detta företaget
1) Patrik Fredricson (Team Manager Client Delivery)
Patrik.Fredricson@intrum.com
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm)
0854610318