Collection Administrator till Intrums Legal Collection team

Collection Administrator till Intrums Legal Collection team

Arbetsbeskrivning

Konsult till Intrums Legal Collection team inom Bank & Finans, vikariat

Om rollen
Dina dagliga arbetsuppgifter som Collection Administrator består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för våra inkasso- och efterbevakningstjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Detta görs genom att proaktivt och med hög grad av rådgivning hantera:

- Inkommande telefoni från slutkund, kund, ombud, myndighet och andra interna avdelningar

- Inkommande post och mail från slutkund, kund, ombud, myndighet och andra interna avdelningar

- Medverka vid exekutiva auktioner och återtag

- Säkerställa efterlevnad av avtal, rutinbeskrivning, manualer, mallar och befogenheter

- Kvalitetssäkring och vara aktiv i förbättringsarbetet

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat inom rådgivning/handläggning och har erfarenhet av serviceyrket. Det är meriterande om du har en god kompetens inom bank och kredithantering. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden är det också meriterande.

Du är en proaktiv och noggrann problemlösare. För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, är resultatinriktad samt har en god analytisk förmåga för att kunna fatta lönsamma beslut. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Vi erbjuder
Intrum leder vägen mot en sund ekonomi. Verksamheten handlar om att hjälpa skuldsatta ut ur en svår situation samt se till att företag får betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra, vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Din insats kommer att göra skillnad för många.

Detta får du som konsult på Amendo
Tjänsten är till att börja med ett vikariat på 6 månader med goda chanser till förlängning. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och bredda dina kunskaper inom ekonomi och bank.

Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Amendos Talent Consultant Manager:
Lina Johansson,
Mail: lina.johansson@amendo.se

Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024