OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Dina dagliga arbetsuppgifter som Collection Administrator består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för våra inkasso- och efterbevakningstjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Detta görs genom att proaktivt och med hög grad av rådgivning hantera:
- Inkommande telefoni från slutkund, kund, ombud, myndighet och andra interna avdelningar
- Inkommande post och mail från slutkund, kund, ombud, myndighet och andra interna avdelningar
- Medverka vid exekutiva auktioner och återtag
- Säkerställa efterlevnad av avtal, rutinbeskrivning, manualer, mallar och befogenheter
- Kvalitetssäkring och vara aktiv i förbättringsarbetet
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden och kunskap om hantering av bankfordringar. Du har en god bankkompetens med inriktning mot kredithantering (med och utan säkerhet) samt vana att operativt arbeta med exekutiva auktioner och återtag av säkerhet.
Swedsec licensiering är meriterande.
Du är en proaktiv och noggrann problemlösare. För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och utifrån företagets värderingar fattar egna beslut. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, där känsla för att generera resultat är centrala inslag. För att kunna fatta lönsamma beslut ser vi gärna att du har en god analytisk förmåga. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Vi erbjuder
Intrum leder vägen mot en sund ekonomi. Verksamheten handlar om att hjälpa skuldsatta ut ur en svår situation samt se till att företag får betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra, vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Din insats kommer att göra skillnad för många.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontakt
Start Juni
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!