OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PS Finance Group erbjuder finansbranschens vassaste tjänster inom vår nisch, fakturans värdekedja. På vårt härliga kontor vid Lindholmen Science Park i Göteborg är vi för närvarande 38 kollegor som jobbar inom inkasso, ekonomi, juridik och försäljning. Vi växer så det knakar och behöver därför tillsätta ytterligare en Collection Advisor Assistant till vår inkassoavdelning. Vi söker dig som älskar att jobba serviceinriktat och vill jobba på ett företag som värderar ambition, kvalitet och att rätt ska vara rätt!
Om rollen
I rollen som Collection Advisor Assistant kommer du ansvara för hela kundupplevelsen. Som första kontakt är du en viktig spelare och bolagets ansikte utåt där din primära uppgift är att sköta den dagliga kontakten med gäldenärer via telefon och mail.
Rollen är mycket varierande, och handlar främst om att ge professionell service, support och rådgivning genom inkommande och utgående samtal, mail och chatt gällande förfallna fordringar och inkassokrav. I rollen ingår även att sätta upp olika betalningsplaner och hitta bästa möjliga lösningar för att driva in förfallna fakturor. Du arbetar mot både företag och privatpersoner i den här tjänsten.
I rollen arbetar du i ett nära samarbete med dina kollegor i teamet och med andra enheter inom affärsområdet Inkasso, där du vid behov assisterar våra Collection Advisors inom B2B och B2C. Med stora utvecklingsmöjligheter i rollen tror vi att du kan växa internt, ta på dig mer ansvar och så småningom hantera dina egna kundportföljer!
Din profil
Vi söker dig som har en fantastisk servicekänsla och det känns naturligt för dig att skapa en bra kundupplevelse. Du är en kommunikativ stjärna som trivs med ett arbete med mycket kundkontakt och administration. Då det är en rådgivande roll är du empatisk och förstående och självklart ser du lösningar hellre än problem. Samtidigt har du en god förmåga att kunna prioritera för att hålla viktiga deadlines med kunden i fokus.
Du kommer att arbeta i team så för oss är det viktigt att du är en prestigelös lagspelare som bidrar till positiv stämning i teamet, samtidigt som du har förmåga att kunna arbeta självständigt.
Vi vill att du har minst gymnasial utbildning och vi ser gärna att du har något års erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke. Du behärskar svenska flytande och engelska väl i både tal och skrift.
Om PS Finance Group och vad vi erbjuder
PS Finance Group bedriver svensk- och internationell fakturerings- och inkassoverksamhet med över 20 års erfarenhet. Vi är en entreprenöriell arbetsplats med fokus på det personliga bemötandet och hög kompetens. I vår företagskultur är det viktigt för oss med högt i tak, att arbeta i team och ha roligt på och utanför jobbet. Vi trivs att arbeta tillsammans på kontoret, och inte minst att hitta på saker tillsammans, så vi hoppas givetvis att du följer med på vår stående padeltid!
Vi är mycket måna om både bolagets och individens utveckling och vår ambition är att se dig växa i denna roll tillsammans med oss, och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter! Du erbjuds tillsammans med en fast lön + bonus, flextid och semester, ett förmånspaket med pensionsavsättning och friskvårdsbidrag.
Är du intresserad och redo att bli en del av oss?
Kul! Vi ser fram emot din ansökan!
Urval kommer ske löpande så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är den 5e september.
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Lindholmen, Göteborg
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Richard Zetréus Ställvik, Operational Manager på richard.stallvik@psfinancegroup.com eller 0735206680.
Har du övriga frågor eller frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735206684.