Collection Advisor till B2C

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har 3 850 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Vi söker en driven och positiv Collection Advisor till vår grupp som arbetar med fastighetsfordringar. Fastighet är ett prioriterat område med ett flertal betydande uppdragsgivare, vilket innebär både spännande utmaningar och möjligheter att vidareutveckla våra arbetssätt. Därför söker vi nu en medansvarig som brinner för att ge Intrum Justitias kunder den bästa lösningen utifrån deras situation. Som Collection Advisor samarbetar du internt med kollegorna i teamet och säljare/KAM för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. I dina kontakter med uppdragsgivande kund har du ett konsultativt förhållningssätt, vilket betyder att du bistår med information och råd i frågor som rör inkassoprocessen. Som Collection Advisor utmanar du också befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet. Det löpande arbetet består i att handlägga kundens pågående ärenden inom ramen för våra inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Du har ett självständigt kundansvar samtidigt som du samverkar med övriga inom teamet för att handläggningen och det operationella samarbetet med kund stämmer överens med avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav. Du ansvarar också för att göra löpande & månatliga kundanalyser kring kundens resultat och komma med förslag på utvecklingar och förbättringar i hantering av kundens ärenden och samarbetet. Du ingår i ett team som tillsammans driver den löpande handläggningen av våra kunders inkassoärenden. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakter! Profil Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom fastighetsområdet och tillämpning vid inkassering av fastighetsfordringar.

Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du har förmåga att fungera som Intrum Justitias ansikte utåt och kontaktperson gentemot våra uppdragsgivare. Vidare är det viktigt att du har förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar inom inkassoprocessen. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi värdesätter ditt driv och ditt välutvecklade affärsmannaskap samt din utpräglade servicekänsla där du alltid sätter kunden i centrum. Då vi är ett team som tillsammans levererar tjänsten till kund är god samarbetsförmåga viktig. Är du intresserad? Ansök genom att klicka på ”Skicka ansökan".

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Justitia Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare (6 mån provanställning) Tillträde så snart som möjligt
  • Publicerat: 5 maj 2017

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Marcusplatsen 1A
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024

26 oktober 2024