OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu flera drivna och serviceinriktade Collection Advisors till 3PC Backoffice, för att stärka Axactors svenska team. Tveka inte att skicka in din ansökan - vi kan garantera dig en grymt spännande resa!
Jobbeskrivning
I rollen som inkassohandläggare ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för hanteringen av våra kunders fordringar och arbetar med hela inkassokedjan. Du arbetar proaktivt, lösningsorienterat och relationsbyggande för att nå och sluta överenskommelser med så många gäldenärer som möjligt. Vårt arbetssätt är heltäckande vilket innebär att du både kommer handlägga ärenden administrativt, men också kommunicera med gäldenärer och kunder via telefon, mejl och i våra portaler. Du har ett stort eget ansvar och planerar och prioriterar ditt arbete tillsammans med övriga kollegor.
Tjänsten är på heltid med start i maj alt. september 2021 och placerad i Göteborg, i våra nya, fina lokaler. Arbetstid är måndag-fredag 08:00 - 17:00. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Du rapporterar till Department Manager 3PC.
Om dig
För att trivas i den här rollen tror vi att du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom bank- och finans, och har med fördel erfarenhet av inkassofrågor. Vi ser gärna att du är en person som trivs med att skapa goda relationer och brinner för att ge förstklassig service och rådgivning. Du ingår i ett härligt team där ert fokus tillsammans är goda resultat, nöjda kunder och en hög servicenivå.
Vi tror att du är utbildad inom ekonomi/juridik men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt erfarenhet från inkassorådgivning. Du talar och skriver svenska obehindrat och hanterar det engelska språket flytande i tal och skrift. Vi ser gärna att du är en framåt person, som tycker att ambition, noggrannhet och positiv inställning är a och o. Vi värdesätter personliga egenskaper som stämmer överens med våra värderingar passion, förtroende och proaktivitet.
Kontakt och ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 30 april 2021. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar utdrag ur belastningsregistret samt gör kreditupplysning som en del av processen i denna rekrytering.
Välkommen att maila din ansökan innehållande CV och personligt brev till vår HR Director Josefine Bohlin: josefine.bohlin@axactor.com
Om oss
Vi är ett modernt och internationellt inkassobolag, som sticker ut ifrån mängden. Sedan vi startade 2015 har vi utmanat inkassobranschen, som många uppfattar som långsam och stel, med våra värdeord; passion, förtroende och proaktivitet som är med oss i allt vi gör. Att inkassobranschen har en fortsatt viktig roll i dagens samhälle är något vi bara blir mer och mer övertygade om. Vi arbetar dagligen med att hjälpa människor i en tuff situation men också, och framförallt, hjälper vi företag att få betalt för sitt slit. Ett företag med höga visioner och ambitioner som ständigt vill förbättra och ligga i framkant med smarta system och digitala verktyg — det är vi!
Axactor finns i hela sex länder; Sverige, Norge, Finland, Italien, Tyskland och Spanien med över 1200 anställda. Vårt svenska kontor ligger i Göteborg, där sitter vi i moderna, fräscha lokaler i Nordstan. Viben på kontoren är präglad av en tydlig företagskultur; alltid energifylld och peppig till max! För att förstå vad vi menar; spana in vår Spotify-lista Axactor Sweden som går varm på kontoret i tid och otid, men mest på fredagar då det givet är lite mer partykänsla.