OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordax är en ledande nischbank i Norden och erbjuder in- och utlåning till ca 120 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax drygt 200 anställda är alla samlade under ett tak i vårt kontor i Stockholm. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet av riskhantering. Nordax har en konservativ syn på risk och är unik bland nischbanker genom att ha flera olika finansieringskällor och en diversifierad marknadsföringsmix. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och är sedan den 17 juni 2015 noterat på Nasdaqs huvudlista. För mer information, se www.nordaxgroup.com.
Vi söker nu en engagerad Collection Agent till Customer Operations. Funktionens uppdrag består i att ansvara för kundprocessen från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel. Funktionen består av ca 120 medarbetare fördelade i fyra landsorganisationer och en Collectionsenhet, alla samlade i samma lokaler på Gävlegatan 22 i Stockholm. I tillägg finns 3 stödfunktioner; Operations Development, Sales och AML.
Legal Collections är en del av Nordax kravhanteringsenhet som är specialiserad på avancerad hantering av ärenden som ligger under sent kravarbete eller som är avskrivna och föremål för återvinning. Arbetsuppgifterna syftar till att genom att hjälpa kunden hålla bolagets förlustnivå på en sund nivå, samt att maximera återvinningen på avskrivna fordringar. Avdelningen hanterar även specialärenden såsom bedrägerier, skuldsanering och dödsbon som bland annat innebär kontakt och samarbete med polis och andra myndigheter.
För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad, kan hantera känsliga och svåra samtal samt att kan värdera och göra bedömningar i enskilda ärenden som bidrar till lönsamhet för företaget. Då arbetet innebär mycket kontakt med såväl myndigheter, advokater, inkassobolag och andra externa samarbetspartners behöver du även ha förmågan att kunna kommunicera förväntningar på ett tydligt sätt och samtidigt vara en god länk för ett väl fungerande samarbete. Vi tror också att du:
• Är en teamplayer
• Har en positiv attityd och bra energi
• Är noggrann och ordningsam i ditt sätt att arbeta
• Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Förutom svenska har god förståelse i engelska och norska i tal och skrift
• Har minst gymnasieutbildning
Vi erbjuder dig chansen att få arbeta med och vara del av ett hängivet team på en framgångsrik bank i moderna kontorslokaler vid Torsplan. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande och framåtanda. Tempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare samtidigt som vi är lyhörda för våra medarbetares behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö. På Nordax har du möjlighet att göra skillnad och få gehör för dina genomtänkta idéer.
Din ansökan
Ansök via www.nordaxgroup.com. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Anna Algotsson, anna.algotsson@nordax.se. För generella frågor kring processen vänligen kontakta HR Generalist Elin Nestor, elin.nestor@nordax.se
Varmt välkommen med din ansökan!