Collection Officer till finansbolag

Collection Officer till finansbolag

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu dig som är i början av din karriär och som vill komma in i en roll som Collection Officer. Vår kund är ett finansbolag med kontor i Sundbyberg och du välkomnas in i ett mindre team. Avdelningen och teamet är nytt och tillsammans med en kollega och Collection Manager ansvarar ni för krav- och inkasso på bolaget.

Rollen som Collection Officer
I rollen som Collection Officer arbetar du med administration av kundavtal där kunden i fråga av olika skäl inte har haft möjlighet att uppfylla sina åtaganden. Du ansvarar för att ta beslut och lägga en plan för det specifika ärendet och för dialog med kunden via telefon och mail. I rollen samarbetar du nära med inkassobolag och återtagsombud samt konkursbon för att minimera skadan vid eventuella förluster. Vid behov är du också back-up på Kundservice.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har erfarenhet av en kundnära roll och har administrativ erfarenhet. Kanske har du tidigare arbetat inom Kundservice eller har erfarenhet inom Bank och Finans.

För att trivas I rollen som Collection Officer ser vi att du uppskattar att arbeta i ett mindre team, samtidigt som du presterar väl i det självständiga arbetet. Vi tror att du har en förmåga att anpassa dig i en föränderlig miljö och du är gärna delaktig i förbättrings- och utvecklingsprojekt och trivs som bäst när du får ge service.

Tjänsten är ett längre konsultuppdrag på 12 mån med anställning hos SJR. Och för rätt person finns chans till förlängning.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-05.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.


För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024