Collection Specialist

Collection Specialist

Arbetsbeskrivning

Under de senaste tre åren har mer än hälften av alla små- och medelstora bolag i Sverige sökt finansiering. Det är inte så konstigt. För om företagare är motorn i ekonomin så är finansiering det bränsle som behövs för att starta, gasa och ta sig förbi hinder som dyker upp under resans gång.

Tyvärr har det varit svårt att få hjälp. Banker har prioriterat större bolag som är enskilt lönsammare och samtidigt ignorerat ny smart teknik som förenklar och förbättrar. Utmanare har visserligen tagit sikte på mindre företag, men ofta på bekostnad av transparens och schyssta villkor.

Till slut bestämde vi oss för att göra något åt saken med en tjänst som stöttar företagare när de behöver det som mest. För oss är det nämligen glasklart: en motor utan bränsle funkar inte, och en värld utan företagare är en sämre värld.

Vem är du?

En självgående content expert med “get it done”-attityd och affärsförståelse, som vill vara med på Fintech-Sveriges viktigaste resa. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, är serviceminded och tycker om att hjälpa till där det behövs men är inte heller rädd för att själv be om hjälp. Vidare är du strukturerad, effektiv och tar gärna egna initiativ samt är en lagspelare.

- Du har erfarenhet av arbete inom bank och finans med inkassohandläggning
- Du är en naturlig doer och älskar att ta initiativ som leder till kontinuerlig förbättring
- Du trivs i en utvecklande miljö där engagemang, förbättringar och noggrannhet är en självklar del av jobbet
- Du gillar att samarbeta med andra och sprider en positiv stämning runt omkring dig
- Du är bekväm med att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg
- Du gillar att arbeta i högt tempo och är orädd för nya situationer och vill kontinuerligt lära
- Lägst gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning, det är meriterande om du har en vidareutbildning inom ekonomi




Det här kommer du att göra:

- Inkassohandläggning av ärenden kopplade till krediter gentemot företag

- Ha daglig kontakt med kunder via telefon och mail, både inkommande inkassoärenden samt kontakta befintliga kunder för vägledning gällande exempelvis återbetalningsplaner
- Vara med och bygga och utveckla Capcitos Collections-avdelning i takt med att Capcito växer


Vad du får:

- Vara med och förändra fintech-branschen tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor som älskar att lösa problem
- Flexibla arbetstider
- Tjänstepension
- Friskvårdsbidrag (5000 kr) och kollegor som gärna tränar på lunchen :-)
- Innerstans schysstaste arbetsplats, inte bara för läget utan främst för umgänget, pingisturneringarna, den innovativa kulturen och kanske den absolut bästa after worken(? - i alla fall enligt oss!)


När? Denna tjänst är en heltidsanställning som väntar på rätt kandidat omgående, så vänta inte med din ansökan!

Var? Vårt kontor ligger på attraktiva Grev Turegatan i Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Niklas Möller

Oliver Pechter
073 558 66 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capcito
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 9 juni 2021

Besöksadress

Sthlm Fintech Hub, Centralplan 15, Stockholm
None

Postadress

Sthlm Fintech Hub, Centralplan 15
Stockholm, 11120

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024