Collector Assistant

Collector Assistant

Arbetsbeskrivning

På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår inkassoavdelning med fler nya Collector Assistants. Om du är en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - då kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team inom Operations Sverige.

Om Rollen

Som Collector Assistant har du en viktig roll hos oss då du kommer att vara första kontakt med våra gäldenärer. Du kommer att tillhöra ett glatt team där vi alla är på plats på kontoret fem dagar i veckan.

Ditt fokus blir att hantera inkommande samtal och mejl där du hjälper våra gäldenärer att bli skuldfria genom att upprätta effektiva betalningsplaner. Du kommer att arbeta i vårt affärssystem Nova och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till de inkassoteam som du tillhör. På Alektum har vi fem olika ben, B2B, Fastighets-, telecom-, bank, fakturainkasso.

I rollen som Collector Assistant ansvarar du bland annat för:

- Hantera inkommande samtal från gäldenärer

- Hantera inkommande mejl och post

- Upprätta betalningsplaner och slutbetalningar

Din Profil

Vi söker dig som är en lösningsorienterad, kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Du är driven, engagerad och har viljan att hjälpa andra. Du kommer att arbeta i team och bollar gärna med dina teamkollegor om ni ska lösa mer komplicerade ärenden tillsammans.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Har du arbetat inom service eller kundtjänst, eller har erfarenhet från inkassoverksamhet och-/eller NOVA ser vi det som mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan så ser vi det som meriterande.

Ansökan

Vi söker nu två nya medarbetare. En fast tjänst med provanställning och ett vikariat. Båda med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen kontakta Malin Johansson, rekryterare, på malin.johansson@alektumgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alektum Group | Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2023
  • Ansök senast: 17 juni 2024

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024