Collector Assistant till Invoicing-teamet

Collector Assistant till Invoicing-teamet

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya Collector Assistant?

Invoicing-teamet söker nu en ny spelare till sitt vinnande lag!

TJÄNSTEN
I rollen som Collector Assistant kommer du arbeta i ett av Alektum Groups fem inkassoteam som hanterar konsumentfodringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta inkassohandläggarenas dagliga arbete med störst fokus på inkommande telefoni.

I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- Inkommande gäldenärssamtal
- Upprättande av avbetalningsplaner
- Administrativ support till inkassohandläggarna
- Mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter
- Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA




VEM SÖKER VI?
Du har gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Dina tidigare arbetserfarenheter är inom service, kundtjänst eller liknande och du är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap.

För att lyckas i tjänsten har du ett grundläggande ekonomiskt tänk, du är strukturerad, noggrann och ordningsam. Har lätt för att kommunicera och argumentera via telefon och att ta människor på ett bra sätt.

Som person är du serviceinriktad och en lagspelare som gillar att hjälpa till både hos interna och externa kontakter

För att trivas i rollen hos oss tycker du om att svara på inkommande samtal och har viljan att utvecklas i ett framgångsrikt företag.



VAD ERBJUDER VI?
Tjänsten är en tillsvidare anställning hos Alektum Group på heltid med en provanställningstid på 6 månader. Arbetstiderna är måndag till fredag kl 8-16,30 med start så snart som möjligt.

Alektum Group har kollektivavtal med avtalspension, förmåner såsom friskvårdsbidrag mm.

Du får en betald utbildning i samband med din anställnings början.

Tillsammans med 300 kollegor sitter du i trivsamma lokaler på Nils Ericsonsgatan 17 vid Nordstan i centrala Göteborg. Arbetsplatsen präglas av en varm atmosfär och trevlig stämning bland kollegorna. Skicka oss din ansökan senast 18 februari.

VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Rangeen Namik, Supervisor Invoicing på rangeen.namik@alektumgroup.com

Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Johan Börjesson, HR Director Operations, johan.borjesson@alektumgroup.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alektum Group | Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024