OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och leda vägen mot en sund ekonomi för våra slutkunder? Är du dessutom en kommunikativ person som vill ha ett ansvarsfullt arbete i en utredande roll med många kontaktytor? Då är det dig vi söker!
I rollen som Collector arbetar du med att handlägga kundernas ärenden. Du arbetar med och ansvarar för hela processen med stort fokus på inkassering. Som handläggare ansvarar du för att kundens ärenden hanteras i enlighet med god inkassosed, kundunika lösningar och våra värderingar. Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete i ett sammansvetsat team där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi.
Om rollen
* Arbeta proaktivt för att säkerställa högsta inkassering
* Aktivt arbete med slutkundskontakt i alla kanaler
* Att förhandla och skapa relation med slutkunderna
* Att arbeta med och ansvara för hela inkassoprocessen
Om dig
Vi söker dig som kombinerar ett starkt driv och resultatfokus med en stor portion ödmjukhet. Du trivs i roller där du får använda din goda kommunikationsförmåga, drivs av att bygga struktur och är serviceinriktad. Du utmanar dig själv och andra genom att ha ett proaktivt förhållningssätt och du har förmågan att fatta tuffa beslut och förmedla dessa på ett professionellt och pedagogiskt sätt. För att kunna fatta lönsamma beslut ser vi gärna att du har en god analytiskt förmåga. Du är en god lagspelare och vill vara med och bidra till både god laganda och ett gott resultat i vårt gäng.
Vi ser att du har en gymnasieutbildning i grunden och därefter har byggt på med relevanta arbetslivserfarenheter inom tex service och försäljning. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av inkassoärenden är det meriterande. Du trivs med att arbeta mot mål och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vår business handlar om att hjälpa andra: Vi hjälper människor att bli skuldfria och vi hjälper företag att få betalt. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner. Våra värderingar är levande i vardagen och vi tror på självledarskap och eget ansvar som nycklar till arbetsglädje och ett hållbart arbetsliv.
Hos oss får du en flexibel arbetsplats där du själv kan vara med och påverka både arbetstider och var du jobbar någonstans. Det kan tex vara att jobba hemifrån några dagar i veckan för att lösa livspusslet.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med sex månaders provanställning. Placeringsort för denna roll är i Göteborg.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Team Manager Jeanette Liljeblad per mail:
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att söka redan idag men senast 2022-03-23.
Kontaktpersoner på detta företaget
1) Patrik Fredricson (Team Manager Client Delivery)
Patrik.Fredricson@intrum.com
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm)
0854610318