Collector till Purchased Debts

Collector till Purchased Debts

Arbetsbeskrivning

TJÄNSTEN
I rollen som Collector (inkassohandläggare) i Purchased Debts, arbetar du med konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga inkassoärenden per telefon, via mejl och i vårt inkassosystem. Du följer hela processen från det att inkassokravet skickas ut tills ärendet är slutbetalat. Det innebär att du ansvarar för olika myndighetsåtgärder och / eller direkta uppgörelser med gäldenärer med ett ständigt fokus på att hitta en affärsmässig lösning för samtliga parter, vår kund, gäldenär och Alektum Group.

I rollen ingår bland annat följande uppgifter:

- Ansvara för tilldelade inkassoärenden
- Telefon, brev och mejlkorrespondens med kunder, gäldenärer och
- myndigheter
- Upprätta olika former av betalningsuppgörelser
- Handlägga och utreda frågeställningar/invändningar från gäldenärer
- Viss registervård i vårt affärssystem NOVA
- Arbetet som inkassohandläggare hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik.


VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har arbetat med inkasso och har goda kunskaper i affärssystemet NOVA. Du har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Då du arbetar i ett team är det viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du tycker om att kommunicera via telefon och har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt.

Vad erbjuder vi?

- Ett företag som är i kraftig tillväxt och som står inför en spännande resa!
- Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor. Vårt huvudkontor ligger centralt beläget i Nordstan, Göteborg.
- Arbetstiden är kl. 8:00-16:30, en dag i veckan arbetar vi kl. 09:30-18:00. Under sommaren har vi förkortad arbetstid och du har möjlighet att sluta redan kl. 15:30.


START
Vi avser att rekrytera en person med anställningsformen (prov-)
tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.

INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast den 17 september 2021. Urval och
intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista
ansökningsdatum.

VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten, är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Sven-Erik Bertelsen, via telefon 070-495 34 09 eller via mejl
sven-erik.bertelsen@alektumgroup.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alektum Group | Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 17 september 2021

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024