OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Comet Consular Service AB är marknadsledande i Norden inom vårt verksamhetsområde konsulära tjänster med 20 års erfarenhet i visum- och legaliseringsbranschen.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn med drygt 30 medarbetare totalt.Mer information om företaget finner du på vår hemsida: www.cometconsular.se. Vi fortsätter att växa och behöver ytterligare förstärkning till vårt handläggarteam.Till vårt huvudkontor i Stockholm, med nya och ljusa lokaler belägna centralt i Wenner-Gren Center, söker vi nu en administratör som gillar att köra bil.Tjänstebeskrivning: Du kommer att arbeta som en länk mellan våra kunder och ambassader/konsulat gällande behandling och handläggning av bland annat visumärenden.Din dag kommer att delas mellan förberedelser och administrativa uppgifter på kontoret samt lämnande och hämtande av handlingar på olika ambassader/konsulat.Du kommer även att leverera färdiga dokument och visum samt hämta nya ansökningshandlingar/dokument hos våra kunder i Stockholmsområdet.Detta sker med företagsbil, så du måste inneha B-körkort. I arbetsuppgifterna ingår: .Kontroll, sortering och problemlösning av ärenden (visumansökningar och legaliseringar) . Registrering och uppdatering av ärenden i vårt datasystem . Leverans och hämtning av nya och genomförda ärenden (med företagsbil) .Daglig kontakt med kunder och ambassader/konsulat via telefon och e-post . Planera och organisera fördelning av ärenden i samarbete med medarbetare . Posthantering .Pengahantering . Nära samarbete med övriga avdelningar . Att arbeta mot uppsatta mål Kvalifikationer: .Erfarenhet av administrativt arbete - gärna från resebranschen . Bra svenska och engelska i tal och skrift . Goda datakunskaper och rätt fingersättning . B-körkort är ett absolut krav . Bra lokalsinne - bra kännedom om Stockholmsområdet Som person är det viktigt att du är serviceinriktad, effektiv, noggrann och har ordningssinne samt god prioriteringsförmåga.Du är inte rädd för att fatta egna beslut samt är ansvarstagande.Du kan hålla många bollar i luften samtidigt och är bra på att hantera stressiga situationer.Du har god samarbetsförmåga, men kan även arbeta självständigt.Anställningsform: Visstidsanställning till januari 2009 med stor chans till förlängning.Arbetstider: Heltid, skift mellan 07.30-18.00 (under högsäsong till 19.00).Ansökan: Comet Consular Service AB samarbetar med Hays i denna rekrytering.Märk din ansökan "Comet administratör".
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Nathalie Johansson
0858804337
Christin Rach
Konsult Andreas Stenlund
08 588 043 59
Konsult David Albenius
08 588 043 88
Researcher Carolina Osterman
0858804308
0704506006
Researcher Carolina Osterman
08-588 043 08
070-450 60 06
Rekryteringskonsult Mari Jehrlander
08-588 043 67
Rekryteringskonsult Ulrika Lind
0858804306
0704506004
Researcher Carolina Osterman