Commercial assistant till Aller Media

Commercial assistant till Aller Media

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad person som är lagd åt det analytiska hållet? Då kan detta vara tjänsten för dig. Vi söker nu en Commercial assistant på heltid till Sveriges ledande mediabolag inom populärpress. Det är en varierande roll där du kommer arbeta nära head of b2b. Tjänsten passar dig som är nyexaminerad inom ekonomi eller motsvarande. Start är 1 september.

OM TJÄNSTEN
Vi söker dig som vill arbeta som Commercial assistant på heltid hos Aller media. Du kommer arbeta tätt tillsammans med Head of b2b och succesivt få mer ansvar och stor chans till utveckling. Med tanke på pandemin kan det inledningsvis bli arbeta hemifrån.

Idag jobbar det 45 personer på deras b2b-avdelning, vilket är personer som du på ett eller annat sätt kommer att ha kontakt med. Utöver det innebär det även kontaktytor inom andra avdelningar som tech, marknad samt redaktion. Du kommer med andra ord bygga upp ett spännande nätverk internt på bolaget.

Tjänsten som assistent är varierande och ingen dag är den andra lik. Du kommer få en god insyn i hur deras verksamhet fungerar och möjlighet att utvecklas inom affärsutveckling. Rollen präglas av arbete med siffror, rapporter och analyser men även andra arbetsuppgifter som bokningar och hantering av kalender för head of b2b. Tjänsten är långsiktig och givet att båda parter är nöjda är ambitionen du
blir överrekryterad till Aller media.

Du erbjuds


* Möjlighet att få insyn och möjlighet att lära dig hur ett stort mediabolag fungerar.
* Möjlighet att arbeta nära Head of b2b samt många andra spännande personer inom bolaget.
* Att komma in i en bransch där det alltid händer saker, är ett högt tempo och roliga människor.
* Stora utvecklingsmöjligheter i takt med att du kommer in i dina arbetsuppgifter.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Det är en varierande roll med olika arbetsuppgifter, exempel kan vara enligt nedan:


* Skriva rapporter, nyhetsbrev samt förbereda inför ledningsgruppsmöten.
* Uppdatera budgetar, ta fram siffror och göra beräkningar och sammanställningar i Excel.
* Hantera head of b2bs kalender och se till så hennes dagliga arbete och schema flyter.
* Ansvara för inbjudningar till olika möten eller happenings på avdelningen.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en universitets- högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
* Hanterar office-paketet bra och i synnerhet Microsoft Excel.
* Kan uttrycka dig väl i både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du:


* Strukturerad och noggrann, du planerar ditt och head of b2bs arbete på ett effektivt sätt samt är intresserad av att arbeta med siffror.
* Flexibel och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och prioritera mellan dem.
* Serviceminded och ger alltid det lilla extra, samtidigt som du har pondus att värdera när du behöver säga nej.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Föräldravikariat som marknadsassistent

Föräldravikariat som marknadsassistent

27 november 2024

25 november 2024

22 november 2024

Marknadsassistent - Horseonline.se

Marknadsassistent - Horseonline.se

1 november 2024