Commercial Brand Development Manager till Coca-Cola Europacific Partners!

Commercial Brand Development Manager till Coca-Cola Europacific Partners!

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse både för de analytiska och de kreativa komponenterna när det gäller marknadsföring? Knyter du lätt kontakter, har förmågan att anpassa din kommunikation och påverkar människor du möter? Kan du hålla tempot så att vi kan fortsätta växa? Vi söker nu en Commercial Brand Development Manager för en fantastisk möjlighet på vår marknadsavdelning.


Vi erbjuder dig
Coca-Cola Europacific Partners är ett innovativt och dynamiskt företag med stort fokus på hållbarhet i alla led. Vi brukar säga, " You may join for the brand but stay for the people", och det stämmer verkligen! Hos oss får du möjlighet att växa i en snabbrörlig och innovativ bransch tillsammans med våra anställda, kunder, shoppers och konsumenter. Du får mycket eget ansvar från första dagen och du får möjlighet att verkligen göra skillnad. Vårt recept på framgång är att vi är passionerade, hårt arbetande och engagerade i våra produkter, våra kunder och varandra. Coca-Cola Europacific Partners är en plats där människor kan växa, vara glada och må bra på en trygg, öppen och inkluderande arbetsplats.


Om rollen
Som vår nya Commercial Brand Development Manager kommer du att bli en del av marknadsavdelningen på Coca-Cola Europacific Partners (CCEP). Vi har en bred portfölj och jobbar med olika internationella varumärkesägare. Du och dina kollegor ansvarar för olika varumärken utifrån ett kommersiellt marknadsperspektiv inom energidryck, läsk och stilla drycker. Du får det kommersiella varumärkesansvaret för ett antal varumärken där du ansvarar för att skapa möjligheter för tillväxt i linje med affärsplanen genom produktlanseringar och värdedrivande projekt, tillsammans med våra varumärkesägare The Coca-Cola Company. Med ditt kommersiella fokus, ägandeskap och förmåga att leda projekt, skapar du värde för såväl våra kunder som för CCEP och våra varumärkesägare.


Dina huvudsakliga uppgifter är att:
Vara den interna huvudsakliga ägaren och kontaktpersonen för dina varumärken, lanseringar och kampanjer
Gemensamt med varumärkesägaren utveckla, definiera, genomföra och utvärdera kommersiell strategi och därmed kopplade initiativ/projekt för dina varumärken
Du ansvarar för, i ett tätt samarbete med varumärkesägare, kollegor på marknadsavdelningen och andra avdelningar såsom finans och supply chain, samt tillsammans med externa partners som tex byråer att, leverera projekt från ax till limpa, såsom produktlanseringar och kampanjer
Löpande följa, analysera och ta action på relevanta KPIs för dina varumärken, produkter och kampanjer
Aktivt leda och deltaga i interna möten och förhandlingar där du företräder dina varumärken och projekt
Kontinuerligt utvärdera genomförda initiativ och dela dess resultat
Planera, hantera och följa upp aktiveringsbudget
Säkerställa rapportering till din chef och berörda stakeholders
Hålla presentationer i interna möten och ibland även mot kund- eller i externa forum



Du har ansvar för budget, genomförande, kommunikation och uppföljning kopplat till de varumärken och initiativ du genomför. Du rapporterar till Senior Manager Brand and Portfolio Development. Det här är en spännande roll för dig som vill vara en del av ett världsledande företag med stora resurser och mycket kunskap som hela tiden satsar på att vara ansedd som bäst på marknaden, både ur ett varumärkes- och ett kundperspektiv.


För att lyckas i rollen ser vi helst att du har:
En akademisk utbildning inom ekonomi och/eller marknadsföring
Minst tre års erfarenhet inom Brand Management, Category Management, Insight Management, Shopper/Trade Marketing
Mycket god vana att självständigt driva, leda och utveckla projekt
God förmåga att kunna prioritera ditt arbete
Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, muntligt och skriftligt



Vi tror att du som person har en god förmåga att göra djupgående analyser från olika datakällor och plocka ut det viktigaste för att sedan på ett övertygande sätt omvandla och presentera resultatet i konkreta värdedrivande initiativ som tas ut internt och till kund. Du är affärsinriktad, proaktiv och duktig på att bygga förtroende hos dina interna stakeholders och har alltid kunden i fokus. Att ta ansvar och vara drivande är självklart för dig. Du arbetar lösningsorienterat, strategiskt och har en förmåga att ta ett helhetsgrepp av affären. Du får ofta höra att du är analytisk, kreativ, strukturerad, utåtriktad, förtroendeingivande och inspirerande.


You may join for the brand but stay for the people!


Låter det intressant?
Då rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Denna roll är en heltidstjänst med goda utvecklingsmöjligheter. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Emilia Kottorp, ekottorp@ccep.com. Välkommen med din ansökan!


Vad du blir en del av
Coca-Cola Europacific Partners är ett ledande konsumentvaruföretag och världens största oberoende buteljeringsföretag av Coca Cola. Med ett team på 33 200 personer som servar kunder i 29 länder tillverkar, säljer och distribuerar vi världens mest älskade dryckesvarumärken. I Sverige har vi cirka 750 fantastiska medarbetare och huvudkontor (även kallad ”Happiness Factory”) i Jordbro, söder om Stockholm. Här tillverkas, distribueras och säljs Coca-Cola Companys drycker, inklusive Coca-Cola, Fanta, Sprite, Bonaqua och MER. Om du vill du veta mer om människorna bakom våra drycker och dina framtida kollegor hos oss hittar du våra stories på https://www.coca-cola.se/100voices.

Sammanfattning

Postadress

Dryckesvägen 2C
Haninge, 13687

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024