OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Commercial Coordinator kommer du att supportera en kommersiell avdelning inom ett globalt läkemedelsföretag med administrativa uppgifter för att nå uppsatta mål och bidra till en effektiv säljorganisation. Det innebär bland annat att administrera konferenser, möten och aktiviteter både internt och externt. Som Commercial Coordinator är du huvudansvarig för säljsupportsystemet Veeva engagement och har en viktig roll i den digitala miljön samt tekniska arbetet. Vidare kommer du att hjälpa till med att granska och godkänna material inom terapiområdet som avdelningen tillhör. Du är även ansvarig för avtalshantering och inköpsorder kopplade till avdelningen med tillhörande fakturering.
Företaget har sina lokaler i Solna, det är därifrån du främst kommer att arbeta. Arbetet är dagtid helgfria vardagar.
I din roll som Commercial Coordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Granska och godkänna marknadsmaterial
- Hantera kontaktytor internt samt föra dialog med externa leverantörer och byråer
- Ansvara för säljsupportsystemet, avtalshantering och vara behjäplig i samband med fakturering
Tjänsten som Commercial Coordinator är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående.
Om dig
Vi letar efter dig som är i starten av din karriär och har ca 1 års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är väldigt meriterande om du har goda systemtekniska kunskaper, gärna inom SAP eller dylikt. Har du mer erfarenhet än ovan? Sök gärna tjänsten då vi även ser positivt på sökande med mer gedigen erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter.
För att söka tjänsten är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
För att trivas i rollen bör du vara en person som gärna arbetar med hög kvalitet och noggrannhet som utgångspunkt i dina samarbeten och i ditt utförande. Inom företaget är tempot högt och problemlösningsförmåga, kommunikation och affärsmässighet är egenskaper som värderas starkt. Kulturen präglas av hjälpsamhet, servicekänsla och lagarbete, även om arbetet är självständigt är rollen beroende av interna och externa kontakter. Att våga testa och problemlösa är en del av arbetet, vi ser därför gärna att du har fallenhet för systemtekniska utmaningar och ser problemlösning som en möjlighet.
Det är mycket meriterande om du besitter kunskaper inom system såsom Veeva, SAP, Ariba, ContentLab och Officepaketet.
Viktigt för tjänsten är:
- Systemtekniska kunskaper
- Talar och skriver bra på svenska och engelska
- Hög matchning mot egenskaper: problemlösningsförmåga, kommunikation och affärsmässighet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Josefine Mattsson via Adecco 010 – 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Adecco, Coordinator, Koordinator, Administration, Solna, Pharma, Sälj, Marknadsföring
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147