OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att hjälpa människor och verksamhet komma samman för att kunna prestera på topp? Skulle du vilja bli en del av ett företag som varje dag hjälper miljontals människor känna sig säkra, trygga och uppleva en mer öppen värld? Då ska du ta en titt på rollen som Commercial Excellence Manager hos ASSA ABLOY Opening Solutions!
ASSA ABLOY Opening Solutions tillhandahåller idag flertalet digitala och mekaniska lösningar inom passage, larm och låsning. Våra kunder söker ständigt efter ökad kontroll, säkerhet och bekvämlighet inom dessa områden, utan att göra avkall på vare sig driftsäkerhet eller driftsekonomi. I den här rollen kommer ditt uppdrag vara att ge vår säljorganisation verktygen de behöver för att avtäcka kundernas behov och fortsatt kunna erbjuda marknadsledande lösningar i en föränderlig miljö.
Mer specifikt kommer du arbeta tvärfunktionellt mot hela säljkåren med att utveckla och anpassa strategier och metoder utifrån hela produktportföljen och vår diversifierade kundbas. Du säkerställer sedan implementationen av förbättringsaktiviteterna i ett nära samarbete med säljcheferna och följer sedan upp utfallet. En viktig del blir sedan att ta lärdom och etablera best practices för en kontinuerlig måluppfyllelse.
I den här rollen kommer du även:
Stötta säljcheferna med olika former av benchmarking metoder
Hantera och utveckla commercial excellence samarbetet med divisionella stakeholders
Äga CRM-plattformen samt utveckla och driva CRM användandet utifrån ett processorienterat perspektiv och säkerställa att kunskapsnivån för systemet inom säljkåren är fullgod.
Driva tvärfunktionella projekt med stakeholders utanför den kommersiella organisationen, såsom operations, produktledning mfl.
Du utgår från något av våra kontor i Stockholm, Eskilstuna eller Mölnlycke och rapporterar direkt till Country Market Manager för Sverige. Du kommer även bli en del av ledningsgruppen för den svenska marknaden. Regelbundna resor främst inom- men även utanför Sverige förekommer.
Vem vi tror att du är:
För att lyckas i den här rollen tror vi att du behöver ha några års erfarenhet från en liknande roll. Gärna från ett företag eller konsultbolag där du arbetat brett med hela förbättringsprocesser, från strategiutformning till uppföljning. Vidare är du en erfaren projektledare som navigerar vant i en matrisorganisation.
Som person tror vi framförallt att du är driven och nyfiken. Du motiveras av att ständigt hitta nya förbättringsstrategier och tvekar inte för att utmana organisationen i att införa dem.
Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Kontakt och ansökan:
Vi bygger mångfaldiga, inkluderande team och uppmuntrar ansökningar från alla som kan se sig själv arbeta med oss. Vi kommer att genomföra urvalet i den här rekryteringsprocessen löpande och uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19/12 2021.
Om du har några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Alexander Kervall – alexander.kervall@assaabloy.com