OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Randstad söker en driven och målinriktad Commercial Manager!
Vår mycket uppskattade Commercial Manager i Göteborg går nu vidare inom Randstad koncernen och därmed söker vi en ny driven person inom affärsområdet Inhouse Services till Region Sydväst.
Inhouse Services är det välkända bemanningskonceptet som skapar skräddarsydda och kundunika bemanningslösningar för storskaliga bemanningsbehov. Konceptet bygger på samma beprövade LEAN metoder som används inom industrin där vi i samarbete med våra kunder skapar de mest kostnadseffektiva lösningarna för flexibilitet, vilket är något som särskiljer oss från våra konkurrenter.
Rollen som Commercial Manager är full av utmaningar inom ett brett och varierande område. Ta chansen att gå vidare i karriären och utvecklas i ett av världens största bemannings- och rekryteringsföretag!
Dina arbetsuppgifter
Som Commercial Manager blir du övergripande ansvarig för försäljning, kunder och personal. Du ansvarar för att utveckla Inhouse organisationen och dess marknad, planera affärsaktiviteter och skapa långsiktiga relationer med nyckelkunder, prospekts och beslutsfattare.
Du är delaktig i många av organisationens affärsbeslut där lönsamhetsoptimering och verksamhetsutveckling för Inhouse organisationen ingår i arbetsuppgifterna.
Du ansvarar för att i samarbete med Processmanager, översätta vår långsiktiga strategi till konkreta handlingsplaner för både kunder och vår interna organisation.
En av dina viktigaste uppgifter blir att coacha och utveckla dina medarbetare, så att de når sina individuella mål.
Tjänsten innebär resor i området Västra Götaland.
Din bakgrund
Du har dokumenterad erfarenhet av tjänsteförsäljning och ett starkt intresse för att göra affärer. Du har även tidigare erfarenhet av arbetsledning och målstyrning. Erfarenhet från bemanningsbranschen är en stor fördel.
Lämplig utbildning är civilekonom/civilingenjör eller motsvarande. Vi förutsätter att du behärskar engelska i tal och skrift, eftersom du kommer att arbeta i ett internationellt företag.
Dina egenskaper
Randstad vill ha dig som vill mycket! Du är en affärsinriktad och handlingskraftig ledare som trivs med varierande arbetsuppgifter och högt uppsatta mål. Du har ett sinne för affärer och drivs av att identifiera nya möjligheter på marknaden. Du motiveras av att leda och utveckla både personal och kunder till framgångsrika affärslösningar.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Director Inhouse Services Calle Wellenius, tel. 0704- 18 40 20 eller Personalchef Agneta Löfgren, tel. 0709- 26 19 30.
Du kan även maila din ansökan till linda.hogfeldt@randstad.se
Anmäl ditt intresse för tjänsten senast 27 mars 2015.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström