Commercial Manager for Projects & Sales

Commercial Manager for Projects & Sales

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Rollen som Kommersiell chef för projekt och försäljning är ny och personen i fråga kommer vara med att bygga upp processer och kontaktnät för organisationen.

Som kommersiell chef för projekt och försäljning kommer du att ta fullt ansvar för alla kommersiella/ finansrelaterade frågor och stöder den tekniska projektledningen i genomförandet av serviceprojekt inom de definierade målen (t.ex. kostnader, tid, kvalitet) och säkerställer kundnöjdhet. Vidare kommer du att stödja försäljningsaktiviteter (t.ex. budförberedelser) och rapportera till säljteamet i Finspong.

I övrigt kommer du i din roll:

- Hantera juridik, skatt, utländsk valuta samt redovisning
- Hantera och optimera riktade finansiella resultat (t.ex. projektets bruttovinst, kassaflöde, tillgångar)
- Projektplanera och tillhandahålla regelbundna prognoser varje månad
- Förbereda kommersiell dokumentation för regelbundna projektstatusmöten och se till att kommersiella projektdata är korrekta
- Identifiera, minimera avvikelser och upprätta en lämplig rapporteringsstruktur
- Identifiera och göra en bedömning av risker & möjligheter, strategier och insatsaktiviteter
- Stötta i försäljningsaktiviteter (t.ex. budberäkning, projektupplägg, prognos för orderingång)

Vi tror att du som söker har:

- En relevant universitetsexamen
- Professionell kommersiell kunskap och erfarenhet
- Flytande engelska är ett krav
- Avancerade PC- och systemkunskaper(Excel och SAP föredras)
- Tyska är en merit



Du är även intresserad av att arbeta i mångkulturell miljö och har lätt att samarbeta med andra. Du ser dig själv som målmedveten, strategisk och har god förmåga att bygga relationer. De är viktigt att du har ett eget driv och en vana att ta eget initiativ och ansvar.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 073-925 25 86 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

19 november 2024