OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bara 20 minuter från centrala Stockholm, beläget på vackra Elviks Udde, Lidingö bor vi. Ellery Beach House är en fristad för den kosmopolitiska gästen som förstår vikten snarare än balansen av puls och avkoppling. Här levererar vi något som Stockholm aldrig har sett maken till! På Ellery inspireras vi av 60 och 70-talet och brinner för design, musik och konst. Vår förkärlek för ombonade, varma miljöer gör oss till en tillflyktsort, en upplevelse, ett hotell, en destination där du får vara den bästa varianten av dig själv.
Ellery Beach House är inte bara ett hotell, utan en destination för människor som vill uppleva mer och bli berörda, en plats för dig som inte nöjer dig med bra. Hos oss står alltid gästen i fokus och vår mission att skap gästupplevelse i världsklass.
Som anställd på Ellery kommer vi förvänta oss att du vågar ( och vill) äga dina ansvarsområden, tar asnvar för din personliga uveckling, tänker långsiktigt och vågar utmana och komma med egna idéer och förslag för hur vi kan bli ännu bättre på det vi gör. Det innebär att vi alla måste vara flexibla och beredda på att gå utanför våra rollbeskrivningar när det behövs för att se till att lyckas som team. Att göra fel kommer att vara en del av vår resa, för om vi inte gör fel, kommer vi aldrig att kunna göra rätt.
Som Commercial Manager (CM) har du det övergripande ansvaret för det kommersiella arbetet på Ellery Beach House. Det innebär både det strategiska ansvaret i kombination med en proaktivitet så att vi fortsätter att ligga på en beläggning på 98% med nöjda gäster året om.
Commercial Manager är en utpräglad ledare som älskar att driva ett team mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du arbeta nära alla avdelningar på hotellet och ditt team som består av Business Oppurtunity Manager ( BOM), Sociala Media Manager (SoMe) och Junior Revenue Manager (JRM).
Ni arbetar tillsammans för att öka och optimera intäkter och i samma andetag också förstå hur gästen upplever det de köpt. I uppdraget ingår att stärka våra varumärken såväl i kommunikation som att följa upp att det efterlevs i vardagens drift. Som CM tänker du kommersiellt, men tar även hänsyn till ValueForMoney (VFM) och NetPromoterScore (NPS). Du kommer även att ingå i Ellery Beach House´s Ledningsgrupp med fokus på det långsiktiga strategiarbetet för anläggningen.
Du rapporterar till VD.
Bakgrund
Vi tror att du har erfarenhet från en liknande roll med personal och försäljningsansvar. Vi arbetar med gäster på plats 24/7 så att du har erfarenhet av och trivs i ett snabbt tempo är viktigt. Vi vill hela tiden utvecklas och ligga i framkant i utveckling av våra hotell vilket gör att din strategiska kompetens tillsammans med drivet att genomföra förändringar är viktiga för oss.
Vi vill att du är;
- Resultatdriven med fokus på helhetsaffären
- Beslutsam, tydlig och trygg
- Nyfiken & Intresserad
- Motiverad, inspirerande och coachande
- Samarbetsvillig, flexibel och lösningsorienterad
- Passionerad för service och försäljning
- Kommunikativ och inkluderande
- En god ledare och förebild, Du leder dig själv och andra
- Snabb på att fatta beslut och ta action
- Strukturerad
Pluspoäng;
- Relevant examen alt. branscherfarenhet
- Revenue Management eller erfarenhet från ett säljande management perspektiv
- Erfarenhet inom e-handel, marketing och social media
- Analytisk, strukturerad och resultatorienterad.
- Kunskap i Excel och Google Analytics
- Social och kommunikativt stark
- Modig och utvecklingsinriktad
Intresserad?
Svara på frågorna och sänd med din CV! Vi ser fram emot att läsa den.