OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du examen inom logistik eller ekonomi? Kanske har du arbetat inom spedition eller industriell ekonomi tidigare? Är du engagerad, teamorienterad och sätter alltid kunden i fokus? Då är det dig vi letar efter! Vi söker just nu en Commercial Manager till Epiroc i Örebro! Uppdraget är på heltid och är tänkt att starta i september 2021 och förväntas pågå i ett år med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Commercial Manager på Epiroc i Örebro kommer du ingå i ett sammansvetsat team som alltid hjälper varandra i arbetet. Du får möjlighet att arbeta passionerat, alltid med andra människor i åtanke samtidigt som du prioriterar säkerhet och välmående i ditt dagliga arbete.
Som Commercial Manager är du en nyckelspelare i både order- och levereransarbetet. Du är involverad från tidigt skede tills att utrustningen har levererats till Epirocs kunder på ett säkert och effektivt sätt. Mycket av arbetet handlar om att transportplanera, minimera den kommersiella risken, granska och ge råd kring kundens kontrakt samt att följa betalningsprocessen. Du kommer att ha många kontaktytor med Epirocs kundcenter, inom Marknadsavdelningen, med produktion och speditörer etc. Du ansvarar för att de avdelningar som bör involveras i arbetet gör det.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Arbeta med transportplanering och samordning
- Ansvara för att utrustning levereras på ett säkert och effektivt sätt
- Ansvara för att servicen och samarbetet med kundcenter fungerar bra
- Granska och ge råd om kundkontrakt
- Följa betalningsprocessen till slutförande
- Ständigt arbeta för att få en positiv påverkan på kassaflödet
- Kontinuerligt arbeta för att hitta förbättringsförslag och effektivisera arbetssätt
Under hela flödet mellan order och leverans är du ansvarig för att säkerställa nödvändig information och följa upp att leveranser sker enligt överenskommelse. Du ser till att arbetet sker enligt gällande internationella handelslagar och regler.
Vem är du?
Vi söker dig som har en examen inom logistik eller ekonomi och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom order- och logistikmiljöer. Kanske har du arbetat inom spedition eller industriell ekonomi tidigare? Du har en god förståelse för kommersiella kontrakt och hur de påverkar verksamheten. I rollen behöver du också ha grundläggande finansiell- och riskanalysförståelse samt tidigare erfarenhet av att arbeta i komplexa, tvärfunktionella och globala team. Vidare ser vi att du har god kommunikationsförmåga och vana av arbete på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
För att trivas i rollen som Commercial Manager måste du vara säkerhetsinriktad och gilla att samarbeta med andra. Du ska hela tiden sätta kunden i fokus vilket gör din servicenivå otroligt viktig. Vi ser att du är en strukturerad, detaljorienterad och engagerad person som gillar att arbeta proaktivt i team. Du kan arbeta med flera saker samtidigt och är van vid att hantera hög arbetsbelastning under perioder. Du har ett engagemang för att göra saker på rätt sätt utan att riskera för mycket.
Språk utöver svenska och engelska är meriterande. Det är också önskvärt med god systemvana och intresse för arbete med MRP-system.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02