Commercial Manager till Ystad Saltsjöbad

Arbetsbeskrivning

Våra värdeord är professionella, passionerade och lekfulla. Det lever vi och andas varje dag! Tillsammans skapar vi sann glädje för våra gäster, samma anda som vi själva vill ha när vi är på konferens, semester eller går till den där restaurangen där allt stämmer.

Vår övertygelse är att det löftet till våra gäster börjar med att vi har de högsta av ambitioner när det kommer till att vara en bra och utvecklande arbetsgivare.

Håller du med?

Som Commercial Manager (CM) har du det övergripande ansvaret för det kommersiella arbetet på Ystad Saltsjöbad. Det innebär både det strategiska ansvaret i kombination med en proaktivitet så att vi fortsätter att ligga på en beläggning på 98% med nöjda gäster året om.

Commercial Manager är en utpräglad ledare och älskar att driva ett team mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du arbeta nära alla avdelningar på hotellet och med ditt team som består av Business Oppurtunity Manager ( BOM), Sociala Media Manager ( SoMe), In House Sales och Total Revenue Manager ( TRM).

Ni arbetar tillsammans för att öka och optimera intäkter och i samma andetag också förstå hur gästen upplever det de köpt. I uppdraget ingår att stärka våra varumärken såväl i kommunikation som att följa upp att det efterlevs i vardagens drift. Som CM tänker du kommersiellt, men tar även hänsyn till ValueForMoney (VFM) och NetPromoterScore (NPS). Du kommer även att ingå i YSBs Ledningsgrupp med fokus på det långsiktigt strategiarbetet för anläggningen.

Du rapporterar till GM och ingår i Manager On Duty Team.

Bakgrund

Vi tror att du har erfarenhet från en liknande roll med personal och försäljningsansvar. Vi arbetar med gäster på plats 24/7 så att du har erfarenhet av och trivs i ett snabbt tempo är viktigt. Vi vill hela tiden utvecklas och ligga i framkant i utveckling av våra hotell vilket gör att din strategiska kompetens tillsammans med drivet att genomföra förändringar är viktiga för oss.

Vi vill att du är;

- Resultatdriven med fokus på helhetsaffären
- Beslutsam, tydlig och trygg
- Nyfiken & Intresserad
- Motiverad, inspirerande och coachande
- Samarbetsvillig, flexibel och lösningsorienterad
- Passionerad för service och försäljning
- Kommunikativ och inkluderande
- Du är en god ledare och förebild, Du leder dig själv och andra
- Snabb på att fatta beslut och ta action
- Strukturerad


Annat som ger pluspoäng:

Relevant examen alt. branscherfarenhet

Revenue Management eller erfarenhet från ett säljande management perspektiv

Erfarenhet inom e-handel, marketing och social media

Analytisk, strukturerad och resultatorienterad.

Kunskap i Excel och Google Analytics

Social och kommunikativt stark

Modig och utvecklingsinriktad

Intresserad?

Svara på frågorna och sänd med din CV! Vi ser fram emot att läsa den.

YSTAD SALTSJÖBAD

Ystad Saltsjöbad är en sann pärla som alltid kommer att vara lite extra speciell för oss, det var här allting startade. Ystad Saltsjöbad är det första hotell ESS fick chansen att förvärva då vi 2007 tog över driften.

Ystad Saltsjöbad, beläget på Sveriges vackraste strand är inspirerat av amerikanska öst- och västkusten. Från östkusten tar vi det genuina, det målade träet, de ljusa textilierna och att sitta framför brasan och värma sig i myset som man hittar i Newport, Cape Cod eller Long Island. Från västkusten har vi plockat inspiration från de klassiska Beach resortsen i Kalifornien - mer skarpa färger, mer puls från musiken men utan att tappa stil och tradition.

Vi vill skapa en klassisk resort som bara blir bättre och bättre
med tiden. Där traditionen och patinan är minst lika viktig som utvecklingen och nyheter. Dessutom vill vi att Ystads Saltsjöbad inte ska definieras av bättre eller sämre säsonger utan vi anpassar våra upplevelser efter väder och vind och vi känns lika relevanta året om. Vi är inte trendkänsliga även om vi inte räds moderna uttryck i våra upplevelser. Ett surfcafé eller en italiensk restaurang får oss att sticka ut hakan utan att avskräcka. Klassiska materialval och bekanta formspråk är viktigt för igenkänning och trygghet hos oss och sitter det så kan vi vara lekfulla med musik och service.

Tillsammans med alla i våra team vill vi skapa en miljö som är olik allt annat, en miljö man kommer att älska att vara i, känna stor passion för och sist men inte minst, vilja göra sitt bästa för att våra gäster, såväl konferensgästen som leisure gästen, skall stortrivas, och allt vi gör, kommer vi att göra med hela hjärtat, tillsammans, och med hjälp av vår kultur och våra värderingar kommer vi att se till att alla ror åt samma håll.

Som anställd på YSB kommer vi förvänta oss att alla vågar (och vill) äga sina ansvarsområden, tar ansvar för sin personliga utveckling, tänker långsiktigt och vågar utmana och komma med egna idéer och förslag för hur vi kan bli ännu bättre på det vi gör. Detta innebär att vi alla måste vara flexibla och beredda på att gå utanför våra rollbeskrivningar när det behövs för att se till att vi lyckas som team. Att göra fel kommer att vara en del av vår resa, för om vi inte gör fel, kommer vi aldrig att kunna göra rätt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ESS Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

19 november 2024