OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter en Commercial Marketing Lead! Du ingår i vårt entusiasmerande och energifyllda Market Operations-team och rapporterar till Chief Marketing Officer, Mikael Karlsson. Uppdraget är ett vikariat på 10-12 månader med viss möjlighet till förlängning.
Som Commercial Marketing Lead är du Webhallens leverantörers kontaktperson och ansvarar för att driva deras kommersiella initiativ, så som kampanjer, framåt. Du ansvarar för hela händelseflödet; från initial kontakt, planering, genomförande samt uppföljning. Du managerar kampanjerna på vår hemsida, i butik och koordinerar internt med både e-commerce-teamet, category sales, B2B sales samt retail-organisationen. Du ansvarar även för digital marknadsföring kopplad till dessa kommersiella aktiviteter. Därför är det bra om du har erfarenhet av betald marknadsföring.
Vi söker dig med upp till 5 års erfarenhet av marknadsrelaterad kundhantering och projektledning. Du är serviceinriktad, organiserad och kontaktsökande. Vidare är det bra om du har vana vid vissa analytiska verktyg så som Power BI. Du tänker långsiktigt och strategiskt kring dina kunders kommersiella plan och är kreativ i hur du faciliterar dessa internt och externt. Till din hjälp i teamet har du copywriter och grafiker, men du kommer själv ha möjligheten att ta fram eget grafiskt material. Därför är det meriterande om du kan Adobe CS.
Personliga egenskaper
- En entusiastisk teamplayer som har för vana att jobba i team
- Har förmåga att strukturerat projektleda kampanjer
- Har god vana i förhandling kring marknadsföring och kommersiella aktiviteter
- Har en väl utvecklad känsla för framgångsrik kommunikation
- Erfarenhet av multikanalsstrategier med god förståelse kring digitala kanaler och den digitala kundresan
- Driven och strukturerad, har en förmåga att hålla ett högt tempo och driva flera aktiviteter samtidigt
- Har viss analysvana och är bekväm med att arbeta datadrivet
- Du får gärna ha hjärta för gamingkultur och tycka om att spela brädspel och lägga pussel. Det är inte ett krav, men det gör att du får extra roligt på jobbet!
Utbildning och tidigare erfarenhet
- Upp till 5 års erfarenhet av både strategiskt och operativt marknadsarbete
- Eftergymnasial utbildning inom marknadskommunikation, inköp och/eller ekonomi är meriterande
- Känsla för att utveckla och driva framgångsrika kommersiella aktiviteter och projekt ur ett multikanalperspektiv
- Erfarenhet av detaljvaruhandeln, specifikt hemelektronik är ett plus
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Behärskar MS Office, Adobe CS är ett plus
Vad vi kan erbjuda dig
På Webhallen brinner vi för våra produkter och vårt varumärke – av gamers, för gamers. Oavsett om du är passionerad över bolagsstrategi, förändringsarbete och marknadsföring eller gaming, brädspel och hemelektronik är Webhallen en plats för dig. Vi är en unik arbetsplats där alla kan vara med och förändra, men även vara med och spela brädspel på lunchrasten. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Solna och erbjuder friskvård, 30 dagar semester, samt ITP1 pension.
Så här ansöker du
Ansök med CV på svenska eller engelska samt ett personligt brev. Rekryteringen sker löpande.
Webhallen gick från en halvt okänd e-handel baserad i ett vardagsrum, till att vara värd för stora event som fick oss att hamna i mainstreams medvetande. Idag är vi en av de största teknikåterförsäljarna i Sverige, med ett stort sortiment av teknik och gaming som uppgraderar människors liv på ett roligt sätt.
Under 2020 omsatte företaget över 2 miljarder kronor. Försäljningen sker både online och i våra 20 fysiska butiker som är utspridda från Malmö till Uppsala. Vårt huvudkontor är beläget i Solna och vi är cirka 300 medarbetare som arbetar i våra olika lokaler idag.
Att jobba på Webhallen är en förlängning av vårt medlemscommunity. Vi är våra egna kunder. I lunchrummen på våra olika lokaler i Sverige kan man alltid lära sig något nytt från sina kollegor.