Commercial Officer till GKN Aerospace

Commercial Officer till GKN Aerospace

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en dedikerad och driven Commercial officer till GKN Aerospace. Är du en social och kommunikativ person med känsla för detaljer samtidigt som du lockas av att arbeta i en internationell miljö med goda karriärmöjligheter? Välkommen med din ansökan!

Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.

Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.


Dina arbetsuppgifter
Som Commercial officer kommer du att ingå i ett globalt team som hanterar och koordinerar ett av GKNs kundavtal. Din roll är att bidra operativt med stöd och expertis i kommersiella frågor kopplat till avtalet, däribland att granska inköpsordrar och andra kontraktsunderlag, koordinera och hantera avtalsförändringar samt informera om och följa upp avtalsenliga skyldigheter.

Genom din detaljexpertis förväntas du även delta i det strategiska arbetet och ge input kring utformning av nya kontraktsbud och offerter.

Teamets medarbetare är placerade både i Trollhättan och USA. Resor kan därför förekomma vid ett par tillfällen per år.

Din roll i korthet:

• Ge intern och extern support kring avtalsenliga skyldigheter och begränsningar

• Ge input vid nya kontraktsbud och andra kommersiella förslag

• Support i förhandlingar med kunder gällande kommersiella ändringar

• Se till att förfallna skulder hålls på ett minimum och att kunden betalar i enlighet med överenskomna betalningsvillkor


Din profil
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet inom service/kundsupport, gärna med fokus på avtalsfrågor. Du har god social och kommunikativ förmåga, bidrar med eget driv och engagemang i arbetet samt lockas av stora kontaktytor både lokalt och internationellt.

För att passa i tjänsten behöver du ha god vana och förmåga att fördjupa dig i detaljer men samtidigt inte tappa det större perspektivet.

Ett krav är att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar GKN med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjlighet till fortsatt anställning på GKN.

För att söka tjänsten, vänligen bifoga CV och personligt brev på engelska.

Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johan Zizala via mail johan.zizala@skill.se.

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024