Commercial Project Manager

Commercial Project Manager

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Commercial Project Manager kommer du att arbeta tillsammans med GSO MGT:s projektledningsteam och rapportera till GSO MGT:s Head of Commercial Project Management. Du kommer att ta fullt ansvar för kommersiella/ekonomirelaterade frågor och stödja den tekniska projektledningen i genomförandet av en definierad portfölj av serviceprojekt inom målen (t.ex. kostnader, tid, kvalitet). Att säkerställa kundnöjdhet är också en av nyckelfaktorerna.

Ekonomiteamet på GSO MGT är ett mycket diversifierat team med människor från hela världen och i olika åldrar. Vi tror på öppenhet, samarbete och kommunikation.

För den här tjänsten blir du anställd hos Poolia och arbetar som konsult hos vår kund. Uppdraget startar 2025-01-07 och pågår till och med 2025-12-31, med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Du har det fulla ansvaret för alla kommersiella/finansiella frågor, inklusive men inte begränsat till hantering av redovisning, juridik, skatt, valuta och NCM (New collaboration Model).
- Du hanterar och optimerar de finansiella resultaten med vederbörlig professionell omsorg (t.ex. projektets bruttovinst, kassaflöde, tillgångar och finansieringsinstrument).
- Du förbereder kommersiell dokumentation för regelbundna projektstatusmöten och säkerställer att de kommersiella projektuppgifterna är korrekta under projektets genomförandefas.
- Du säkerställer efterlevnad av IFRS15, lokala GAAP-krav, rapporteringsriktlinjer och interna kontroller.
- Du säkerställer att projektböcker och register är korrekta, inklusive registrering av sådana i lämpliga system, t.ex. SAP, vår egen projektdatabas, OnePM etc.
- Du initierar fakturering i enlighet med projektets framsteg och avtalsvillkor.
- Du säkerställer tillämpningen och den kontinuerliga hanteringen av finansiella garantier, obligationer och projektsäkerheter.
- Du stödjer projektledaren i att identifiera och minimera kostnader för avvikelser och etablera en lämplig rapporteringsstruktur; stödjer implementeringen av lärdomar i det egna projektet och i organisationen i allmänhet.
- Du stödjer projektledaren i att identifiera, utvärdera, bedöma risker och möjligheter, strategier och responsaktiviteter.
- Affärsresor kan vara nödvändiga.

Vem är du?
- Relevant universitetsexamen
- Professionell kommersiell kunskap och erfarenhet
- Utmärkta interpersonella färdigheter, helhetssyn och analytisk förmåga
- Avancerade PC- och systemkunskaper (SAP och Microsoft-applikationer som Excel, Teams etc., visualiseringsverktyg som Tableau/Power BI är en fördel)
- Demonstration av ägande, nyfikenhet och ansvarsskyldighet
- Flytande kunskaper i engelska

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2024
  • Ansök senast: 8 november 2024

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


19 december 2024

11 december 2024