Commercial Proposal Manager

Commercial Proposal Manager

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vill du vara en central del inom en försäljningsavdelning och arbeta administrativt med offertframtagningar och att stötta kollegor runt om i världen? Har du ett intresse för internationell handel och vill arbeta i en utvecklande miljö? Då är du rätt person för oss! Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning inom hållbar energi, söker vi just nu en Commercial Proposal Manager.

Uppdraget är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Inom Business Administration för offertframtagning av verksamhetens produkter kommer du som Commercial Proposal Manager att ha ditt fokus på området olja & gas. Du kommer dagligen att vara en central del av försäljnings- och offertavdelningarna med kontakter i Finspång och runt om i världen, och arbeta med administration och framtagning av offertdokument inom försäljningsprojekten. Säljprocessen kan i sin helhet ta flera år till en vunnen order. Ditt fokus kommer att vara den del av processen som börjar med att beslut tagits att en fast offert ska göras till dess att avslut och överlämning till projektgenomförandeorganisationen sker.

Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak:

Att stödja Commercial Sales Managers som sitter fysiskt antingen i Finspång eller på något av våra säljkontor ute i världen med framtagande av offertdokumentation och underliggande kalkyler, exv:

- Administration och framtagande av avtalsdokument till så väl interna som externa kunder
- Framtagande av kostnadsinformation och kontroll av ej produktspecifika kostnader
- Finansiella kostnader i kalkyler, såsom projektspecifika valutakurser
- Siemens interna överenskommelser med bolag i det land som installation av gas turbinerna ska ske


Att stödja Proposals Managers med uppdelning av kostnadskalkyler beroende på vald kontraktsstruktur

Att följa upp och analysera kostnader i samband med offertframtagning, jämförelser mellan produkter, marknader och även att föra statistik för valda KPI relaterat till offerterna

Arbetet omfattar även till viss del att aktivt arbeta med vidareutveckling av verksamheten med huvudfokus på offertframtagning och processer i verksamheten.

Din profil

Vi söker Dig som:

- Har intresse för att utvecklas i en utmanande miljö med möjlighet till internationella kontakter.
- Har ett intresse för internationell handel samt kunna sammanställa och åskådliggöra större datamängder på ett överskådligt sätt.
- Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Har en utbildning inom exempelvis internationell ekonomi, Affärsjuridik med ekonomiskt intresse alternativt civilingenjör med ekonomiskt intresse eller annan likvärdig bakgrund.


Som person är du resultatorienterad, strukturerad samt har ett konsekvent förhållningssätt till komplexa frågor. Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift, är en förutsättning, och övriga språk är meriterande. Verksamheten har kunder över hela världen, du bör därför tycka att det är intressant och stimulerande med andra kulturer.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Gladh och nås på eller på elin.gladh@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 6 december 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


14 oktober 2024

14 oktober 2024

13 september 2024

Contract Responsible

Contract Responsible

5 september 2024