Arbetsbeskrivning
Vi letar just nu efter en kollega som ser framtidens nya arbetssätt och kan omvandla det till verklighet. Som Commercial System & Improvements Expert har du intresse för system, dess möjligheter och inte minst förbättringar i våra kommersiella processer. Trivs du i en händelserik vardag där din insats gör skillnad? Då kan detta vara utmaningen du letat efter!
Om rollen
Du kommer att tillhöra teamet Commercial System Development (tidigare Säljstöd) som är en del av vår Commercial Operations-avdelning, som är en del av vår fältsäljsorganisation. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni med att underhålla och förbättra våra verktyg och kommersiella processer för att ge de bästa möjliga förutsättningarna till våra säljare och slutanvändare.
Du kommer att arbeta med att implementera strategiska initiativ som ligger till grund för våra affärsmål. Du kommer behöva ha en helhetssyn och vara bra på att förstå en användares behov i vardagen och i sin tur kunna förmedla informationen till våra globala team som jobbar med vidareutveckling och förbättring av våra verktyg. I rollen kommer du ha ett övergripande ansvar och ägarskap för ett urval av interna system och processer där du kommer vara länken mellan dem och slutanvändaren för att kunna säkerställa optimal effektivitet och prestanda. Exempel på CRM system och verktyg vi använder är Salesforce, Salesforce Marketing Cloud, Genesys purecloud och Showpad.
I rollen kommer arbeta tillsammans med teamets övriga Commercial System & Improvements Expert. Du kommer även att jobba nära många andra olika interna team som exempelvis KAM, kommersiella supportavdelning och Fältsälj, men också våra centrala team likväl med tredjepartsleverantörer. Detta är en dynamisk och spännande roll där du driver projekt och förbättringar av system och processer kopplad till försäljning - allt för att stödja vår nuvarande och framtida route-to-market strategi för Coca-Cola Europacific Partners Sverige!
Rollen är baserad på vårt moderna huvudkontor (även kallad ”Happiness Factory) i Jordbro, söder om Stockholm.
För att lyckas i rollen behöver du:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en supporterade roll eller i en supportfunktion. Meriterande om du har kunskap av försäljning och kommersiell support
Goda systemkunskaper i Salesforce eller annat CRM system. Meriterande om du har kunskap i Sharepoint, Salesforce Marketing cloud, Power automate
Goda kunskaper i Excel och Officepaketet
Du kommer jobba tvärfunktionellt och ha många kontaktytor på både nationell och internationell nivå. Du behöver vara trygg i att kommunicera i både tal och skrift i svenska och engelska
Gärna erfarenhet av att förstå och omvandla slutanvändarnas behov till systemkrav
Stort intresse för och erfarenhet av att arbeta i eller leda projekt, utvecklings- och förbättringsarbete eller implementering av nya system och processer
Vi söker dig som är strukturerad, proaktiv och har en stark förmåga att driva förändring och ta ansvar. I rollen krävs det att man har god systemvana och förståelse för hur data och system kan underlätta för slutanvändarna, vilket du kombinerar med en lösningsorienterad inställning. Med din kommunikativa och pedagogiska förmåga bygger du starka relationer och skapar engagemang i förändringsprocesser.
Du har ett starkt användarfokus, en serviceinriktad personlighet och en naturlig förmåga att samarbeta med olika team och intressenter. Din flexibilitet och anpassningsförmåga gör att du snabbt kan navigera i en föränderlig miljö och säkerställa att prioriterade initiativ når sina mål. För att lyckas i rollen behöver du dessutom ha en god analytisk förmåga, vara nyfiken på att lära dig nytt och kontinuerligt utvecklas. Om du drivs av att skapa värde och påverka genom att förbättra system, processer och verktyg, då är detta rätt roll för dig!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi värdesätter en varierad personalstyrka och välkomnar därför dig att söka oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.
Låter det intressant?
Då rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan senast 13/1. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Hellen Song, hsong@ccep.com. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar och CV via mail med anledning av GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder dig
Coca-Cola Europacific Partners är ett ledande konsumentvaruföretag och världens största oberoende buteljeringsföretag av Coca-Cola. Med ett team på 42 000 personer som servar kunder i 31 länder tillverkar, säljer och distribuerar vi världens mest älskade dryckesvarumärken. I Sverige har vi cirka 750 fantastiska medarbetare och varumärken som bl.a. Coca-Cola, Fanta, Sprite, bonaqua, Powerade, MER och Monster.
Vi brukar säga, "You may join for the brand but stay for the people", och det stämmer verkligen! Hos oss får du möjlighet att växa i en snabb och innovativ bransch tillsammans med våra anställda, kunder och konsumenter. Du kommer tillhöra ett dynamiskt företag med stort fokus på hållbarhet i alla led. Du får mycket eget ansvar från första dagen och du får möjlighet att verkligen göra skillnad. Vårt recept på framgång är att vi är passionerade, hårt arbetande och engagerade i våra produkter, våra kunder och varandra. CCEP är en plats där människor kan växa, vara glada och må bra på en trygg, öppen och inkluderande arbetsplats. Om du vill du veta mer om människorna bakom våra drycker och dina framtida kollegor hos oss hittar du våra stories på https://www.coca-cola.se/100voices.
You may join for the brand but stay for the people!