Commercial Training & Development Manager

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning Ditt huvudansvar i din nya roll som Commercial Training & Development Manager inom GSK Pharmas är dels att leda utarbetande, genomförande och uppföljning av strategier för försäljnings- och marknadsutveckling och utbildning. Detta arbete är inriktat på att se till att GSK Sweden kan locka till sig och behålla duktiga medarbetare som ökar företagets organisationsmässiga kapacitet och bidrar till att vi skiljer oss från våra konkurrenter. Bakgrund/erfarenheter Du har minst fem års erfarenhet av kommersiell utbildning, utmärkta färdigheter vad gäller utbildning och prestationer, erfarenhet av framgångsrik projektledning, talar och skriver engelska mycket bra, har goda färdigheter inom IT-området - du ska helst förstå och kunna använda PeopleSoft - och vara villig att bredda ditt arbetsområde till andra personalledningsområden samt ha förmåga att avancera till direktörsnivån med tiden. Viktigaste ansvarsområden . Utarbeta, utveckla och genomföra färdighetsutvecklings- och beteendeprogram för fältsäljarna . Utveckla och genomföra program för professionella marknadsförare i enlighet med fältsäljprogram . Tillsammans med ledningsgruppen fastställa behov och leda alla GSK:s ledningsutvecklingsaktiviteter, som ska innefatta utveckling av den högsta ledningen, ledarskap och de viktigaste ledningsfärdigheterna. . Genomföra analyser av utbildningsbehov och identifiera aktuellt status med avseende på utbildning inom olika organisationsområden, särskilt försäljning och marknadsföring. . Utarbeta en utbildningsstrategi för Sverige och sedan omsätta den till en plan och genomföra planen. Du ska inta en flexibel attityd där du ansvarar fullt ut för alla delar av utbildningscykeln, alltifrån utarbetandet av utbildningsstrategin och till genomförandet och utvärderandet av utbildningsprogram. . Stödja utvecklingen av kommersiella ledare i förekommande fall, och utveckla deras förståelse för utvecklingsstrategin och de tillgängliga utbildningsprodukterna. . Upprätta lämpliga samband mellan planer för kommersiell utbildning och andra utbildningsplaner i Sverige och stödja integreringen av kommersiell utbildning i andra relevanta affärsprocesser, ersättningar, produktutvecklingsprocessen och talangöversikter. . Utveckla och svara för administration som stöder genomförandet av utbildnings- och utvecklingsstrategin . Som medlem av det europeiska organisations- och utvecklingsnätverket ska du säkerställa att normer för bästa praxis tillämpas i Sverige, och att vi utnyttjar synergieffekter med samband med andra GSK-verksamheters arbete. . Leda arbetet med kostnader och budgetar för utbildning och utveckling för att dra maximal nytta av utgifter och synergier över företaget i dess helhet. I tillämpliga fall föreslå outsourcing av utbildning och rekommendera leverantörskontrakt, till förmånliga priser för GSK (i enlighet med gällande upphandlingspraxis) samt samordna och utvärdera leverantörer. Viktiga färdigheter Du har en strategisk och operativ inriktning och kan arbeta självständigt inom en global organisation med hög takt och många delar. Du har färdigheter inom projektledningsområdet och är mycket duktig på att påverka andra - också på direktörsnivån. Din förmåga till personkontakter och kommunikation är utomordentliga och du kan bygga upp och vidmakthålla fungerande relationer på alla nivåer. Framstående analytisk förmåga, kundorientering och färdigheter vad gäller grupparbete och samarbete krävs.

Sammanfattning

Postadress

RÅSUNDAVÄGEN 12
SOLNA, 16929

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010