OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren Commercial Contract Manager till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm. Detta är en “Try and Hire”-tjänst där du får möjlighet att visa vad du går för under en initial period, med möjlighet till vidare anställning. Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom kommersiell kontraktshantering och trivs i en roll där du kan coacha och leda samt bidra till verksamhetens framgång.
Om rollen
Som Commercial Contract Manager kommer du att ha en nyckelroll i att:
• Implementera processer för kontraktslivscykelhantering inom vår kunds verksamhet.
• Leda och coacha teamet för kontraktshantering i de aktuella affärsområdena.
• Stötta interna intressenter med kontraktshanteringsaktiviteter som förändringar, tolkningar och ärenden.
• Säkerställa efterlevnad av avtal genom undersökningar och se till att leveranser sker enligt kontrakt.
• Samarbeta med juridiska avdelningen i mer komplexa ärenden.
• Tillhandahålla utbildning inom kontraktshanteringsprocesser och kontroller för nyckelpersoner.
• Övervaka och rapportera om utvalda nyckeltal (KPI:er).
Vi söker dig som har:
• En förmåga att föra konstruktiva dialoger med andra.
• Ett aktivt förhållningssätt där du coachar och stöttar människor över roller och funktioner för att lyckas.
• En positiv och lösningsorienterad attityd, med förmåga att skapa ömsesidig förståelse mellan parter.
• Stark självkännedom, nyfikenhet och en vilja att kontinuerligt utvecklas.
• Ett självsäkert och professionellt uppträdande.
Kompetens och erfarenhet
• Svensk medborgare (eftersom säkerhetsprövning krävs).
• Mer än 10 års erfarenhet inom sourcing eller kommersiell kontraktshantering (eller liknande roller). Erfarenhet av Service Delivery är meriterande.
• Bakgrund inom IT-outsourcing och förståelse för molnlösningar.
• Gedigen finansiell kunskap och förståelse för hur de kommersiella elementen i ett kontrakt interagerar mellan dokumenten.
• Erfarenhet från tvärdisciplinära områden såsom budstöd, försäljning och upphandling.
• Starka förhandlings- och konsultativa färdigheter.
Språkkrav
• Svenska - Avancerad nivå
• Engelska - Avancerad nivå
Ansökan och urval
Vi presenterar kandidater löpande till kunden, vilket innebär att vi ibland tar bort uppdraget från vår hemsida innan sista ansökningsdag. Om du är intresserad av tjänsten rekommenderar vi därför att du skickar in din ansökan omgående.
Skicka in din ansökan senast 24 oktober 2024
Ort: Stockholm
Uppdragsperiod: 1 december 2024 - 31 maj 2025
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.