Commodity manager

Commodity manager

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Commodity manager. Uppdraget ger en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen ingår frågor som berör specifikt köpområde och dess leverantörer. Du kommer att medverka vid produktutveckling och utveckling av leverantörsnätverk i enlighet med köpområdets strategi. Arbetet inkluderar ett tätt samarbete med konstruktion, produktion, samt internationella kontakter både med interna kollegor och leverantörer.

Arbetsuppgifter

- Vara delaktig i det globala köpområdesteamet och medverka till att vi har en samordnad strategi lokalt & globalt inom köpområdet.
- Förankra och implementera strategin för köpområdet och dess leverantörer.
- Förhandla och färdigställa kontrakt/ramavtal med valda leverantörer.
- Utveckla en konkurrenskraftig förädlingskedja tillsammans med våra leverantörer.
- Arbeta med leverantörsuppföljning och ständigt utveckla leverantörer/leverantörsbas för att nå målen för kvalitet, kostnad och ledtider.
- Delta i inköpsorganisationens processutveckling och i produktutvecklingsprocessen.
- Aktivt medverka i tvärfunktionella team

Din profil

- Erfarenhet från strategiskt inköp, gärna från en internationell miljö
- Språkkunskaper svenska och engelska

Som person är du trygg i dig själv, driven och en riktig lagspelare.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 073-9252586 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2020
  • Ansök senast: 29 maj 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024