Commodity Manager till Siemens Energy

Commodity Manager till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet som strategisk inköpare inom tillverkningsindustri- då kan detta vara nästa steg i din karriär. Läs mer nedan!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Inom köpområdet för maskinbearbetning av gasturbinmaterial behövs resursförstärkning i och med ökade volymer samt utveckling av leverantörsbasen. Målsättningen är högt ställd och innebär utmanande och stimulerande arbetsuppgifter i en tvärfunktionell och internationell miljö. Du ingår i ett team med 10 Commodity Managers, alla med sitt köpområdesansvar för gasturbinen. Tvärfunktionellt arbete främst med intern produktion och Supplier Quality Management.

Arbetsuppgifter:
• Utveckla köpområdet enligt strategi och kapacitetsbehov
• Förhandla och färdigställa kontrakt/prisavtal med valda leverantörer.
• Aktivt medverka i tvärfunktionella team

Din profil
För att trivas i rollen har du tidigare erfarenhet från strategiskt inköp inom tillverkande industri, gärna från en internationell miljö. Du har produktionsteknisk kunskap eller erfarenhet av skärande bearbetning och gärna erfarenhet av arbete i SAP.

Vidare ser vi att du är:
• Strukturerad
• Drivande
• Målinriktad
• Samarbetsinriktad
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska


Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, johanna.lindquist@skill.se, 011-19 94 69.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 24 december 2021

Liknande jobb


4 november 2024

2 november 2024