Common product manager till Telia

Common product manager till Telia

Arbetsbeskrivning

Om Telia

Telia tillhandahåller kommunikationstjänster som hjälper miljontals människor att vara anslutna och kommunicera, göra affärer och bli underhållna. Telias 20 000 begåvade kollegor betjänar miljontals kunder varje dag i en av världens mest anslutna regioner.

Är du en kundfokuserad och engagerad affärsutvecklare som letar efter en möjlighet att få arbeta med produktutveckling från strategi till genomförande? Då kanske rollen som Common Product Manager på Telia är rätt för dig.

Som Common Product Manager kommer du ingå i ett team som utvecklar och tillhandahåller tjänster inom bland annat IT-avdelning, Personlig Tekniker och Telia Gaming Center. Telia har som ambition att expandera sin produktportfölj för att nå nya segment och marknader och söker därför en driven entreprenör med mycket goda kommunikativa egenskaper som vill vara med på denna resa.

I denna roll ansvarar du för den nuvarande produktportföljen och arbetar löpande med affärsenheter, kunder och andra intressenter för att utveckla befintliga och nya tjänster. Detta för att uppnå den tillväxten dem strävar mot.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Common Product Manager kommer dina främsta arbetsuppgifter att bestå av:

- Att ansvara för att upprätthålla och underhålla den övergripande strategin för MSP-tjänster inom enheten. Ansvaret omfattar strategisk planering för nya tjänster och produkter, vidareutveckling av befintliga produkter, lanseringar på nya marknader, marknadsanalys samt positionering.
- Att övergripande ansvara för teamets roadmap gällande utveckling samt lansering av nya produkter och tjänster.
- Samarbete med affärsenheter i syfte att samla in önskemål och krav gällande optimering och förändring av befintliga tjänster och produkter.
- Capex/Opex/COGS-prognoser samt uppföljningar gällande dessa.


- Att säkerställa en utmärkt kundupplevelse från start till slut.

Din profil

För att passa i denna roll tror vi att du är en passionerad affärsutvecklare som har förmågan att sätta dig in i kundens perspektiv med målsättningen att kundens upplevelse ska bli så bra som möjligt. Vi ser att du trivs i en föränderlig miljö där du kan göra skillnad för Telias övergripande framgångar inom området.

Du visar förståelse för nuvarande och förväntade kundbehov i ditt beslutsfattande samtidigt som du bidrar med lösningar som tillgodoser kundens behov och överträffar deras förväntningar. Utöver detta ser vi att du är en teamspelare med god samarbetsförmåga samt är van att ha många olika kontaktytor i ditt arbete.

Kvalifikationer

- Förståelse och erfarenhet från en Managed Service Provider-verksamhet
- Tidigare erfarenhet av arbete med strategi och produktutveckling
- Erfarenhet av att delta och driva framgångsrika projekt i tvärfunktionella team
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med outsourcing av IT samt produktutveckling


Telia kan erbjuda dig nästa stora möjlighet i ett kreativt, motiverande och välkomnande företag där man respekterar och värdesätter mångfalden av människor.

Om detta låter som en tjänst för dig är du mer än välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 707 77 62 30 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 april 2022

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024