OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kommunikation och teknologi och vill arbeta på ett spännande och stort företag med många utvecklingsmöjligheter? Då kan du vara helt rätt för rollen som Communication Analyst! Skicka in din ansökan redan idag.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som Communication Analyst kommer du att arbeta i ett litet team på 2-3 personer. Du kommer vidare att tillhöra en avdelning som är inriktad mot AI men arbeta mot hela affärsområdet som avdelningen tillhör med kommunikation. Det dagliga arbetet inkluderar att designa, styra och skapa marknadsföringsmaterial såsom videos, presentationer, nyhetsbrev, artiklar mm. Du kommer att sprida information om vad de olika avdelningarna arbetar med och vilka utmaningar de står inför. Det ingår även mycket nätverkande med olika aktörer inom företaget.
Du kommer att få en gedigen onboarding och en mentor att vända dig till när du är ny. Det viktigaste är att du är villig att lära dig och har ett stort intresse för kommunikation och teknologi.
OM FÖRETAGET
Vår kund är en av världens ledande leverantörer av informations- och kommunikationsteknologi till tjänsteleverantörer. De utvecklar spjutspetsteknologi och tjänster som är enkla att implementera, använda och skala efter behov, vilket bidrar till deras kunders framgång i den digitaliserade världen. I mer än 140 år har deras idéer, teknik och medarbetare bidragit till att utveckla världen, människor, företag och samhället i stort.
Avdelningen man är tilltänkt att jobba på har ett öppet och tillåtande klimat där empati och medmänsklighet verkar som byggstenar i sättet de arbetar. De har mycket internt samarbete, hjälpsamma medarbetare och trevlig stämning. Företaget satsar mycket på kompetensutveckling och erbjuder fina utvecklingsmöjligheter.
DIN PROFIL
För att passa i den här rollen är det av stor vikt att du är kommunikativ, driven och har en positiv inställning. Du är även initiativtagande, kreativ och har en vilja att lära dig mer och utvecklas. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.
Skallkrav:
•Relevant universitetsutbildning, gärna inom business/change management eller corporate communications
•Flytande engelska i tal och skrift
Meriterande:
•Arbetslivserfarenhet inom en liknande roll
•Svenska i tal och skrift
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande 12 månaders period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: Januari
Placeringsort: Kista, Stockholm (dock en del distansarbete)
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid
Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Krav
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996