OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Lösningarna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge personal i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.
Är du en driven och energifull kommunikatör och gillar att göra komplicerade saker enkla? Gillar du att jobba nära kärnverksamheten där nya tjänster och erbjudanden tas fram? Har du erfarenhet av IT eller teknik-branschen och gillar att arbeta både strategiskt och operativt? Är du en duktig skribent som gillar att ha ett brett angreppssätt på kommunikation? Då ska du söka jobbet som Communication Business Partner hos oss på Inera - regionernas och kommunernas gemensamma digitaliseringsbolag. Arbetsplatsen är på Södermalm i Stockholm.
Uppdraget och rollen
Kommunikationssektionen är centralt placerad i organisationen och har uppdraget att stötta hela Inera, med såväl med strategiska som operativa kommunikationsuppdrag.
Rollen som Communication Business Partner är en roll där du får jobba brett med kommunikation för ett av Ineras affärsområden. Rollen är både strategisk och operativ och har ett stort fokus på att planera och driva det kommunikativa arbetet inom affärsområdet.
I rollen ingår att:
• Sätta strategi och planer för affärsområdets kommunikationsbehov på lång och kort sikt.
• Operativt driva kommunikationsarbetet i enlighet med överenssatta planer. I samarbete med övriga kollegor på Kommunikationssektionen.
• Skriva artiklar/skapa innehåll om affärsområdets tjänster och erbjudande till Ineras gemensamma kanaler.
• Bygga affärsförståelse för affärsområdet och vara affärsområdets ”språkrör” när gemensamma kommunikationsaktiviteter görs.
• Vara ett bollplank till affärsområdets medarbetare i kommunikationsfrågor.
• Ingår i Ineras gemensamma redaktionsråd.
• Bidra med relevant kommunikation/nyheter från affärsområdet internt inom Inera.
Din profil
För att lyckas i rollen har du minst 5–10 års erfarenhet av en liknande roll. Du har akademisk utbildning eller motsvarande inom kommunikation. Det är meriterande med erfarenhet inom IT-sektorn och digitalisering.
För att trivas i rollen är du en person som är:
• Är en duktig skribent med förmåga att hantera komplex information och göra komplicerade saker begripliga.
• Är självständig och prestigelös.
• Är en ”doer” som få saker att hända.
• Är en duktig projektledare.
• Är strukturerad och organiserad med fokus på resultat.
• Är kreativ och lösningsorienterad.
• Har förmåga att växla mellan strategi och operativa uppgifter.
• Är duktig på att nätverka och skapa goda relationer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Skicka in din ansökan senast den 15 november. Vi kommer genomföra intervjuer löpande.
Frågor om tjänsten?
• Sektionschef, Kristina Hedlund: kristina.hedlund@inera.se
• HR-generalist, Nina Ingren: nina.ingren@inera.se
• Fackliga frågor (Vision), Monica Rosén: monica.rosen@inera.se
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!