OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På jakt efter en ny utmaning? Då kan detta vara nästa stora steg i din karriär!
Perido är på jakt efter någon som är intresserad av teknik, som håller sig uppdaterad om nya produkter och som -naturligtvis- älskar varumärket Samsung! Utöver detta behöver personen ha en kundservicementalitet och passion för att interagera med andra människor. Är det dig vi letar efter?
Om tjänsten på Samsung
En av Peridos många kunder är elektronikjätten Samsung som nu behöver en Communication & Content Coordinator till deras kundtjänstavdelning på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City. Här arbetar ett CX-team som fokuserar på att tillhandahålla enkel kundcentrerad support efter försäljning. Ta chansen att arbeta med fantastiska människor och utforska spännande möjligheter – ansök redan idag!
Din roll och dina arbetsuppgifter
Tjänstens syfte är att se över den fullständiga summan av information och innehåll som kunderna upplever när de interagerar online med företaget och varumärket. För att kunna ge kundservice i världsklass så räcker det inte med att titta på en del av en transaktion eller upplevelse vid en viss tidpunkt, man måste följa resans gång ända från start och dokumentera hela upplevelsen av att vara kund – även efter försäljning. Du kommer ha nära samarbete med kollegor över hela Norden för att dela erfarenheter och undersökningsresultat samt diskutera aktuella ämnen för att på så sätt driva på förbättringar när det gäller kommunikationen.
Dina dagliga uppgifter inkluderar:
samhällelig dialog
hålla varumärkestonen
kvalitetssäkra och justera innehåll
se över statistik
hantera lokala marknadsförfrågningar av innehållspublikationer och undersökningar efter försäljning
Till din hjälp har du Digital Customer Experience Lead som kommer att stödja dig med planeringen och skapandet av innehåll som tillhandahålls av Content Production Center. Vidare kommer du arbeta med att:
Utveckla och upprätthålla dokument över kunders totala upplevelse av de digitala kanalerna (customer journey documents) för Samsung Nordic (SE, DK, NO och FI). Ex. supportwebbsidan, Samsung Community och andra plattformar som används för att kommunicera och serva kunder.
Utveckla och förbättra digitalt hjälpinnehåll så som FAQ:s, ”How To”- guider och ”Troubleshooting”- guider för att maximera kundupplevelsen och hur man enkelt löser sitt problem själv online.
Projektkoordinera digitala projekt, ex. uppdatering av webbplatsen och funktionalitetsutveckling, produktion av hjälpinnehåll och analys av webbstatistik.
Dina egenskaper
Du som nu är sugen på att söka den här tjänsten är en handlingskraftig och målinriktad person, med ett gott öga för kvalitet och kundnöjdhet. Vi ser att du har erfarenhet av kundservice och ett brinnande intresse för elektronik - troligtvis har du en Samsung- mobil i fickan och en Samsung- TV hemma samt är välorienterad i Samsungs övriga sortiment! Vidare har du en mycket god förståelse för digital kommunikation som en stödkanal och kan identifiera möjligheter till förbättring och lämpliga lösningar. Du bör också ha god förmåga att digitalt presentera teknisk information på ett pedagogiskt och lättåtkomligt sätt för slutkund. Det är viktigt att du kan balansera perioder med hög arbetsbelastning under snäva tidsfrister och fungera väl även under press, samt att du har ett flexibelt tänkesätt, men även klarar av att säga nej när det behövs. Andra viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är:
Ett bra öga för detaljer
Hög integritetsnivå i den data som skapas
Helikopterperspektiv, kunna se "hela bilden" tillsammans med detaljer
Servicemedveten
Självsäker
Förmåga att driva på genomförandet av förändringar
Avslutningsvis så är vi säkra på att du är en sann lagspelare som sprider positiv energi och trivs i samarbete. Du delar lika gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper som tar del av andras. Samtidigt är du givetvis ansvarsfull och självständig, du planerar, genomför och följer upp arbetet på egen hand. Med hög ambition, skinn på näsan och en problemlösande attityd tar du dig an allt som kommer i din väg.
Visst låter detta som en spännande tjänst du inte får missa? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Avslutad gymnasieutbildning
Erfarenhet av callcenterhantering
Erfarenhet av att granska och utmana data och prestanda
Kunskaper inom hemelektronikbranschen
Grundläggande HTML- och Photoshop-kunskaper
Erfarenhet av Adobe Experience Manager (AEM) och Jira
Goda kunskaper i MS Office (Excel, Ppt, Word)
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, skriftligt och muntligt
B-körkort
Plus i kanten:
Kunskaper i andra nordiska språk
Omfattning och tillträde
Heltidsanställning. Konsultuppdrag 2 år, med chans till förlängning. Tillträde snarast möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32914 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.