OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationskoordinator för programmet Employer of Choice (praktik)
Global Electrolux Talent Program presenterar:
Global Electrolux Talent Program är ett proaktivt initiativ som samlar unga talanger i olika funktioner och globala kontor inom Electrolux. Detta program är för dig som är intresserad av en global praktisk erfarenhet i en interkulturell miljö med målet att säkra globala sysselsättningsmöjligheter inom företaget efter en lyckad praktik.
Kommunikationskoordinator för Employer of Choice-programmet - Stockholm, Sverige
På Electrolux är vi på resa för att bli en valfri arbetsgivare, ett företag som lockar de ljusaste talangerna och som människor vill växa med. Vi är stolta över vår kultur och medarbetarengagemang, och vi vill fortsätta inspirera våra anställda och potentiella kandidater om livet på Electrolux - alla de inspirerande människor som arbetar här, de coola produkterna vi utvecklar och de många sätt vi formar att leva till det bättre. Vi letar efter någon som hjälper oss att öka vår varumärke för arbetsgivare och visa världen hur bra livet på Electrolux kan vara.
I den här positionen kommer du att hjälpa till med att driva initiativ till val av arbetsgivare (arbetsgivarbranding), internt och externt, i ett antal olika kanaler. Denna roll innebär mycket samordning med människor i hela organisationen, och du kommer att vara i nära kontakt med talangförvärvspartner runt om i världen. Du kommer också att ingå i teamet för Global Talent Management och arbeta tillsammans med HR Communications Manager och News Editor.
Kom och ta reda på vad livet på Electrolux handlar om för dig själv och hjälp oss att sprida ordet!
En vanlig dag på jobbet:
• Stöd socialt engagemang och skapande av innehåll för LinkedIn och Instagram.
• Föreslå nya idéer för interaktion med våra följare.
• Supporthantering av Smarp, vårt verktyg för medarbetaradvokat.
• Driv sociala mediekampanjer för att öka följare.
• Följ upp nyckeltal för sociala medier och vårt varumärke för arbetsgivare.
• Hantera nätverket av ambassadörer för arbetsgivarmärken vi har över hela världen. Arbeta med dem för att hitta engagerande, kreativt innehåll.
• Stöd HR-kommunikation för anställda.
• Hantera och genomföra aktiviteter som främjar vårt arbetsgivarmärke, till exempel arbetsgivarsatser, presentationer för externa intressenter och karriärsidor.
Vem är du:
Framför allt har du en intensiv drivkraft, villighet att lära dig och en kontinuerlig förbättringstänkande!
• Agile - Både reaktiva och proaktiva, du arbetar effektivt och flexibelt för att leverera resultat inom samtidigt körande processer. En snabb tänkare med förmåga att plocka upp och behandla ny information snabbt.
• Analytisk - Med ett öga för detaljer och förmågan att tolka komplexa data. En passion för att analysera data och göra affärsslutsatser och rekommendationer.
• Tillväxt - Du älskar att utforska nya idéer och driva kontinuerliga förbättringar, inte bara för att göra ditt bästa arbete utan för att utveckla dina förmågor och förvärva nya färdigheter.
• Lagspelare - åtagit sig att leverera dina uppgifter och stödja laget.
• Samarbete - Du frågar, och du lyssnar, du tar idéer ombord och strävar efter konstant förbättring.
• Kommunikativ - Oavsett om du är ansikte mot ansikte eller i telefon kan du kommunicera planer och formulera dina idéer och bygga en bra relation med kollegor.
• En problemlösare - Du ser en utmaning som en möjlighet, och du är inte rädd för att "rulla upp ärmarna" för att komma in i detaljerna för att lösa ett problem
Utbildning & erfarenhet:
Tjänsten kräver:
• Kunskap om varumärkesarbete och dess värde.
• Ett kreativt sinne och en god förståelse för sociala medier.
• Upplev att använda onlineverktyg (som SharePoint och Canva) för att redigera foton, producera videor och arbeta med andra typer av innehåll.
• Förmågan att ta en idé och förvandla den till verklighet.
• En önskan att arbeta med ett stort antal människor runt om i världen, på alla organisationsnivåer. Du förstår och respekterar kulturella skillnader, och öppenhet för tvärsamarbete är ett måste.
• Ett utmärkt grepp om engelska.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta inom kommunikation och exemplifierande kommunikationsförmåga.
• Ett bevisat resultat i förvaltningen av intressenter.
• Energi för att leverera fantastiska resultat med smidighet och en ambition att växa.
• Kunskap om Adobe Creative Suite (Illustrator, Photoshop och InDesign) är välkommen
Vad du får från programmet:
• Inlärningserfarenhet inom 14 månader
• Bruttolön på 19.700 SEK
• Semesterdagar och andra företagsförmåner
• Mobiltelefon och bärbar dator
• Visakostnader och process
• Omfördelningsstöd: lokala registreringsprocesser
• Stöd till permanenta anställningsmöjligheter inom Electrolux Group mot slutet av programmet
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Petra Fekete
Rekryterare Petra Fekete
08-738 60 00
Servicechef Christer Ekman
08-738 8668