Communication & E-commerce Project Manager

Communication & E-commerce Project Manager

Arbetsbeskrivning

Nordsjö Idé & Design inspirerar och levererar hög service med fokus på färg av hög kvalitet till till konsumenter och den professionella målaren. Butikerna säljer även tapet, golv och inredningstillbehör. Nordsjö Idé & Design ägs av AkzoNobel Decorative Coatings AB och som består av 110 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr, som till största del drivs och ägs av franchisetagare. För mer information se www.nordsjoidedesign.se

Har du passion för kommunikation, koordinering & utveckling av digitala kommunikationslösningar? Vi söker nu en vikarierande Communication & E-commerce Project Manager då vår nuvarande kollega kommer gå på föräldrarledighet.

Vad kommer du att arbeta med?
I rollen som vikarierande Communication & E-commerce Project Manager innebär det att du är ansvarig för kommunikationen till våra butiker och kunder Sverige. Dina huvuduppgifter innebär följande:
• Proaktivt samla, koordinera, distribuera och föra dialog för att förenkla den dagliga verksamheten i våra butiker, genom bland annat intranät och nyhetsbrev
• Uppdatering och utveckling av hemsida, intranät, e-handelslösning och andra plattformar.
• Planera och verkställa vår årliga konferens, där vi samlar och för dialog med butiker och leverantörer
• Uppdatera och säkerställa butiksregister med relevant information
• Dokumentera rutiner och processer

Tjänsten är föräldrarvikaritat på drygt ett år, from 2022-02 tom 2023-04. Du kommer vara placerad på vårt kontor som ligger utanför Malmö och rapportera till Chain Manager.


Vem är du?
Som person är du öppen, prestigelös och positiv. Du har ett stort engangemang och ser helheten i det du gör, är en ”doer” men samtidigt noggrann och analytisk. Du har fallenhet för att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt såväl muntligt som skriftligt och trivs i rollen med att skapa många kontaktytor.
För att du ska bli framgångsrik i rollen ser vi att du idag arbetar med liknande arbete såsom projektledning, koordinering, support och administration. Du har stor kunskap och erfarenhet av att hantera och utveckla hemsidor samt intranät och e-handelslösningar. Vi ser gärna att du har en utbildning inom kommunikation. Vi använder oss av MS Office, Wordpress och Google Analytics.


Varför ska du jobba på AkzoNobel?
Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar för att ständigt nå målet att vara världsledande inom färg-, lim- och ytbehandlingar. Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till årets Employer Branding Företag 2021. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!

Vi välkomnar människor från alla olika bakgrunder som ser hållbarhet, säkerhet och innovation som viktiga principer. Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi går igenom ansökningarna löpande och tar tyvärr inte emot ansökningar via email.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Niclas Nilsson, Chain Manager, +46 0708 35 52 68
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Christina Borin, Talent Acquisition Partner, +46 76 112 85 64

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Manager Tove Sharp
+46 709 57 73 24
Talent Resourcing Patrik Hassel

Sammanfattning

Besöksadress

Staffanstorpsvägen 50
Arlöv

Postadress

Staffanstorpsvägen 50
Arlöv, 23261

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024